11. september 2006 - 10:53Der er
15 kommentarer og 1 løsning
Fortrydelsesret, køb af webhotel, fejl
Jeg har kigget lidt på siderne her, men ikke fundet den fornødne hjælp. Har man fortrydelsesret på køb af web-hotel?
Jeg har haft problemer med en fasthængende side på surftown da jeg forsøgte at bestille et advanced windows hotel til 39,- / md., men af en eller anden årsag er jeg endt ud med at det er blevet til et linux (efter flere forsøg FREM og TILBAGE og F5)...desværre på min faktura også, så nu hænger jeg på 12*39 for noget som jeg ikke kan bruge.
Der er intet installeret, købet er gjort d. 14/9-2006
Hvad har jeg af rettigheder? Nogen der har prøvet noget lignende?
Surftowns egen tekst: ****3. Ingen fortrydelsesret
Ved Kundens accept af Forretningsbetingelserne, herunder foretagelse af betaling for første Abonnementsperiode ved brug af betalingskort, anses Kunden for at have givet sit udtrykkelige samtykke til, at Surftown straks igangsætter det nødvendige med henblik på at give Kunden adgang til de bestilte ydelser (herunder Webhotel).
Som følge heraf anses Kunden ikke for at være berettiget til at fortryde sin bestilling af et Abonnement efter det tidspunkt Kunden har accepteret forretningsbetingelserne og foretaget betaling, jf. den danske forbrugeraftalelov § 18, stk. 4.
Ved at acceptere Forretningsbetingelserne samtykker Kunden desuden til at blive tilmeldt Surftowns mailingliste og derved modtage Surftowns nyhedsbreve. Nyhedsbrevene vil indeholde oplysning og tilbud om Surftowns produktsortiment (herunder f.eks. domænetilbud). Kunden vil altid let kunne afmelde sig og tilmelde sig nyhedsbrevet, se punkt 15 nedenfor. *****
Har du prøvet at ringe til dem og forklaret dem situationen og fået dem til at ændre din bestilling til det korrekte? Ellers pænt at du har købt dit webhotel om tre dage :)
Ahh...betalingsdato d. 14., og fakturadato d. NIENDE (9.) he he, my bad Prøvede at ringe til dem, men salg sagde jeg skulle snakke med support om at få det ændret. Support tager dog kun telefoniske henvendelser fra firmaer, så jeg måtte skrive dem en mail. Den sagde at de IKKE kunne ændre det, derfor sidder jeg nu og forsøger at annulere købet.
Som de skriver så har du fået din ydelse umiddelbart efter også har du taget dit køb i brug. At du så ikke har brugt det er en anden sag, men du har fået det.
Du har 14 dages fortrydelsesret http://tjek.nu/er - Deres købsbetingelser er ulovlige, så vidt jeg kan se - De må ikke stille dig dårligere end loven foreskriver.
Ser heller ikke sådan ud for mig. u har jeg skrevet til forbrugerombudsmanden pr. mail (varer nok længe før svar) og til min advokat, så er der nogen der har noget de skal "af" med, så sig til :o) Poster lige senere når jeg hører nyt.
Taget fra http://tjek.nu/er > "indkvartering, transport og forplejning, hvis det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres (f.eks. bestilling af hotel og flybilletter eller leje af bil)"
Er et webhotel ikke et eller andet sted under det samme? Man kan jo sige at man "lejer" sig ind på en server. Samtidig sætter surftown vel oprettelse af domæne osv. igang med det samme, og der ved jeg at man ikke kan fortryde sig køb jf. deres regler, som jeg selvf. ikke lige kan finde :)
Under henvisning til din mail d.d. skal jeg oplyse, at dit køb er omfattet af fjernsalgsbestemmelserne i Forbrugeraftaleloven, og at man i henhold til denne lov som forbruger har 14 dages fortrydelsesret. Forholdet er ikke omfattet af Købeloven, der kun handler om fysiske varer. Betingelsen for, at der er 14 dages fortrydelsesret, er altså, at du ved købet må betragtes som forbruger, hvilket indebærer, at den ydelse, du har købt, hovedsageligt skal anvendes ikke-erhvervsmæssigt. Hvis disse betingelser er opfyldt, kan du altså fortryde købet og kræve dine kr. 800 tilbage.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.