Avatar billede skindbeni Nybegynder
10. september 2006 - 22:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge URL'en til at finde data fra database

Hej.

Mange steder på nettet ses noget lignende

http://www.minside.dk/nyheder/nyhed.aspx?id=2344

til at vise en nyhed. "2344" er vel et ID, som nyheden har fået i databasen som et unikt ID.

Men hvordan laver jeg dette til min side.

Jeg har en Access database med felterne ID, Titel, Tekst og Dato og jeg skulle gerne kunne lae en side, der viser nyheden med titel, tekst og dato, når den pågældende ID er skrevet i URL'en som ovenfor.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 22:52 #1
Du fisker værdien ud af query string, så laver du en SQL sætning med en WHERE
betingelse som finde data for det rigtige id, og så viser du de data på
siden.

Lige ud af landevejen.
Avatar billede skindbeni Nybegynder
10. september 2006 - 23:03 #2
Problemet for mig er, hvordan jeg får værdien ud af query string'en. Jeg kan godt lave SQL-sætningen, der søger på den udtrukne ID samt vise dataene på min side.

Kan du være behjælpelig med, hvordan jeg får trukket data ud af query stringen
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 23:25 #3
Request.QueryString["id"]
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2006 - 02:54 #4
OK ?