Avatar billede riejensen Nybegynder
10. september 2006 - 12:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Canon Ixus i zoom - eller Ixus wireless

Nogen der kender Ixus i zoom ?

Jeg vil kunne tage billeder fra/på min pc, ved hjælp af musen. Lidt a la webcam, hvor man kan tage snapshot af hvad camet fanger. Men jeg vil have bedre kvalitet end webcam..

Det behøver ikke at være trådløst.
Det virker som om Ixus wireless blir vist på pc-skærmen, hvor man så kan tage billeder fra - men nu er Ixus i zoom jo snart på tilbud..

Men kan ikke finde ud af, om Ixus i zoom vil blive vist på pc-skærmen ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 12:05 #1
Det kan du vælge selv.
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Digital_IXUS_i_zoom/index.asp?ComponentID=306220&SourcePageID=26181#1

"Dockingstation

DIGITAL IXUS i zoom leveres med en smart dockingstation til kameraet. Den giver nem og hurtig adgang til direkte print, overførsel til pc og batteriopladning. Den trådløse betjening og videoudgangen giver mulighed for at vise billeder og film direkte fra kameraet til dit TV.

Optagemetoder

Vælg mellem 16 optagemetoder, som helt sikkert kan få dine kreative evner frem. Brug de syv specielle optagemetoder til at klare vanskelige situationer. Tilføj brugerdefinerede farveeffekter i realtid med My Colors (Mine farver). I Filmstatus kan du optage kvalitetsfilm i VGA med lyd. Vis optagelserne for familie og venner ved at slutte et TV til dockingstationen."
Avatar billede riejensen Nybegynder
10. september 2006 - 12:16 #2
john, har du selv det kamera ?

Jeg har læst den anmeldelse - men fatter det altså ikke helt....
Er i tvivl om det betyder, at jeg blot kan SE de optagede billeder på tv/pc..
Og om optagemetoder ikke blot betyder optage som film..

Jeg vil jo kunne tage billeder, altså bruge en knap på pc'en som udløserknap..
Avatar billede riejensen Nybegynder
11. september 2006 - 18:39 #3
Okay - fandt selv svaret. INGEN i Canon´s Ixus serie kan tage billeder via pcén. Den omtalte dockingstation virker KUN til overførsel af billeder/film der allerede ER optaget på kameraet.
Avatar billede riejensen Nybegynder
11. september 2006 - 18:39 #4
Så lukker selv mit spørgsmål .... ....