Avatar billede martin29 Nybegynder
09. september 2006 - 15:44 Der er 6 kommentarer

DNS ændring på b-one

Hejsa!

Jeg har købt et domæne hos b-one og skal ændre min a record til en anden IP adresse. Hvordan gør jeg det step by step. har været inde og pille i noget men det virker ikke.

Jeg har fået følgende mail fra dem den skal pege til:

For your XXXXX sites to work, you need to change the A type DNS record for your domain XXXXX.dk so that it points to this IP address xx.xxx.xxx.xx Please, do NOT change your current DNS servers! Just update the A type host record for it.Usually, you can update these settings in the control panel of your domain registrar or DNS hosting provider.

Så er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede gertp Nybegynder
09. september 2006 - 15:52 #1
det kan tage op til 90 min inden dine ændringer slår igennem
Avatar billede martin29 Nybegynder
09. september 2006 - 16:30 #2
men det er a record for både XXXXX.dk og www.XXXXX.dk man laver om?
Avatar billede martin29 Nybegynder
09. september 2006 - 16:32 #3
Det der rent teknisk sker er at det ser ud som om websiden ligger hos b-one på mit domæne. mens hotellet på b-one intet bliver brugt til?

Er det korrekt forstået?
Avatar billede riversen Nybegynder
09. september 2006 - 17:37 #4
martin: det er korrekt det er a-record for både domæne og www du skal ændre.. evt. lav den ene som et cname.

Og nej, det andet er ikke helt korrekt forstået.
Avatar billede martin29 Nybegynder
09. september 2006 - 19:03 #5
Det skulle have meget lang tid til at slå igennem. Det virker nu.

smid et svar og jeg lukker
Avatar billede gertp Nybegynder
07. november 2006 - 08:29 #6
skal ikke have points, og det ser heller ikke ud til at riversen vil have, så snup dem selv ;-)