Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 14:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på min ftp server udefra

Hej.

Jeg har en cisco router fra cybercity hvor jeg har åbnet for port 21, efter den har jeg en linksys trådløs router hvor jeg også har åbnet for port 21 både TCP og UDP. Men mit problem er bare at man kun kan komme på serveren fra min pc (internt) men ikke fra pc'er på den anden side af mine routere.

Hvad skal jeg gøre helt præsist.

Har også lidt problemer med min windows firewall, den skal åbenbart være slået fra for bare at virke internt.

På forhånd tak
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 14:41 #1
skal man egentligt både åbne for TCP og UDP eller kan man nøjes med en af dem
Avatar billede coderdk Praktikant
09. september 2006 - 14:47 #2
Du skal lave en NAT-entry så al trafik til port 20 og 21 skal gå til din maskines interne IP
Avatar billede coderdk Praktikant
09. september 2006 - 14:48 #3
Du skal lave en NAT-entry så al trafik til port 20 og 21 TCP, skal gå til din maskines interne IP. FTP bruger ikke UDP så vidt jeg husker... :)

Gå ind på din router her:

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/

På de fleste er der et punkt: "Port forwarding/server", den fortæller dig hvordan du NAT'er.
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 14:48 #4
har åbnet diverse porte, derfor forstår jeg ikke hvad der går galt
Avatar billede tcp Nybegynder
09. september 2006 - 14:48 #5
når du åbner port 21 skal du også pege på den computer hvor du har din ftp-server
det kaldes en Nat  fx.  ftp port: 21 ip 192.168.xxx.xxx
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 14:51 #6
jeg har i min cisco åbnet for port 21 igennem nat entry, derefter har jeg åbnet i min linksys hvor jeg peger på min pc'ers ip adresse
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 14:52 #7
men et eller andet har jeg jo gjort galt
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 14:56 #8
skal jeg åbne for port 20
Avatar billede plx Nybegynder
09. september 2006 - 15:00 #9
port 20 skal ikke forwardes, så det er ikke problemet
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 15:01 #10
mente nok
Avatar billede coderdk Praktikant
09. september 2006 - 15:19 #11
Ja, my bad, port 20 er i active FTP hvor serveren forbinder til klienten og binder til port 20 - Altså ikke nødvendigt at NAT'e port 20.

NAT'en skal laves i Cisco'en, men du beskriver det som at du åbner for port 21 i Cisco og henviser i Linksys?!

Altså i Cisco:

set nat entry add <LAN-IP> <WAN-IP> 21 tcp
Avatar billede NeroBan Novice
09. september 2006 - 17:09 #12
Jeg er overbevist om at alt er gjort korrekt i cisco routeren, men måske er der noget jeg har gjort forkert i min linksys router
Avatar billede plx Nybegynder
09. september 2006 - 21:25 #13
Er der hul igennem til login, eller stopper den når den skal hente listen af filer?
Avatar billede NeroBan Novice
10. september 2006 - 13:47 #14
den stopper før login
Avatar billede NeroBan Novice
10. september 2006 - 19:34 #15
mærkeligt nok skriver den timeout efter login nu
Avatar billede NeroBan Novice
28. februar 2007 - 07:01 #16
lukker