Avatar billede johncleese Nybegynder
09. september 2006 - 13:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

oprettelse af system dsn Silent med password til db

HEj jeg vil høre om der er et klogt hoved der kan fortælle mig hvordan man opretter en system dsn til en sql server database "silent". grunden til at det skal være silent er det skal deploy's ud til adskellige pc'er. så man er fri for at skulle ud og oprette det manuelt på hver enkel pc.
det kan godt være det er den forkerte kategori dette spørgsmål ligger i men jeg prøver nu alligevel her da det har noget med databaser at gøre :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2006 - 15:39 #1
Hvad connecter du med siden du skal bruge en DSN - du kunne jo bare connecte "DSN-less" eller ?
Avatar billede johncleese Nybegynder
09. september 2006 - 19:39 #2
det er et program der benytter det.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 07:24 #3
Det jeg mente var - er det et program du har mulighed for at ændre eller er det noget købt og/eller lukket?

Det ville jo gøre deployment noget lettere hvis du ikke skulle bruge et DSN .
Avatar billede johncleese Nybegynder
10. september 2006 - 14:32 #4
ah okey. det er ikke et program jeg har mulighed for at rette i. :( desværre. så der skal lavet et system dsn.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. september 2006 - 13:11 #5
Der findes en mulighed for at lave eksportere setteings fra regeastry til en .reg fil, og lade brugerne køre denne. Jeg har selv brugt dette i flere tilfælder.

Jeg lavede en .reg fil der indehold de nødvendige settinge (Jeg ekposterede de nødvendige settings fra regestry), som jeg sendte i en mail til de aktuelle brugere. Brugerne skulle bare dobbeltklikke på filen, så var ODBC-forbindelsen etableret.

Men det kommer lidt an på de rettigheder brugeren har på sin computer. Det er lang tid siden sidst jeg lavet det , og i udgangspunktet hvade vi ikke troet det kunne lade sig gøre, fordi brugerne ikke havde rettigheder til at ændre i regestry. Ikke desto mindre, så fungerede det. Men jeg kender ikke helt konkret hvordan policy/rettigheder skal være, så et må man eventuelt prøve.

Hvis dette kan være en løsning, så kan jeg forsøge at beskrive fremgangsmåde (forholdsvis simpel).
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. september 2006 - 13:26 #6
Her er et eksempel på indholdet i en reg.fil som kan registrere en system odbc:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\ODBC Data Sources]
"LNVSTestODBC"="SQL Server"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\LNVSTestODBC]
"Driver"="C:\\WINDOWS\\system32\\SQLSRV32.dll"
"Server"="MinDBServer"
"Database"="MinDB"
"LastUser"="Brugernavn_KanEvtVæreTomt"
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. september 2006 - 18:53 #7
jepp det ved jeg godt man kan men der kan man ikke få passwordet med over :(
Avatar billede johncleese Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:13 #8
kan ikk lade sig gøre