Avatar billede denser80 Nybegynder
08. september 2006 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hosts fil

Hej i hytten :)
Jeg har netop installeret "HostMan" fra abelhadigital.com, og blev for det første overrasket over hvor voldsomt mange crappy ip's der lå dér! Jeg har fjernet alt hvad der indeholdt sex, porn, xxx, teen, et.c + de poster hvor 'host' er en ip, og stadig er der 693 poster i host filen!
Jeg har via programmet deaktiveret windows "DNS Client Service" .. det siger den er (recommended) :)
Og dernæst sat flueben (i HostMan) ud for 'egenskaben' "lock hosts", og fjernet et flueben fra "enable hosts". Og dét giver ingen problemer, af hvad jeg har observeret endnu i hvert fald, så kan jeg  i princippet lige så godt tømme hosts filen helt og aldeles, måske minus hvad jeg evt. genkender som noget der reelt kan have noget at gøre dér?
Dernæst, er der nogen der *kender* programmet, eller blot kan give et bud på hvorfor programmet i dets indstillinger, under "protection", giver mulighed for, at "enable hosts on exit", således at man ved næste opstart af windows manuelt skal fjerne flueben fra "enable hosts"? Hvis det funker uden, er der så nogen grund til at aktivere hosts igen ved lukning?!
Avatar billede coderdk Praktikant
08. september 2006 - 20:00 #1
Det eneste der skal være i hosts, er denne linje:

127.0.0.1      localhost

Resten er noget der er blevet tilføjet...
Avatar billede denser80 Nybegynder
09. september 2006 - 00:13 #2
Og altså noget der uden problemer kan fjernes, og derudover 'ligegyldigt' da comp'en tilsyneladende bare klør på selvom hosts er deaktiveret via HostMan?
Når nu muligheden "lock hosts" benyttes, så satser jeg på det er slut med adskellige hundreder af mærkelige poster fra gud ved hvor?
Avatar billede denser80 Nybegynder
09. september 2006 - 00:15 #3
sjovt nok ... så er "127.0.0.1    localhost" faktisk nok det eneste der IKKE står i filen :) ... siger jeg og smiler, selvom dét garanteret er noget hø?
Avatar billede denser80 Nybegynder
09. september 2006 - 00:32 #4
hm, ved nærmere eftersyn ... jeg fik opdaget at man også kan åbne hosts-filen med f.eks. notepad via HostMan, og fik derved gennemset en backup der åbenbart blev oprettet inden jeg tømte filen.
Og rent faktisk angiver en #kommentar linie at de mange poster var indsat af "Spybot S&D", så det må vel næsten betyde at de er indsat som del af SS&D's "immunisering", altså at dén og dén tvivlsomme URL/IP bliver routet tilbage til localhost, og dermed ikke henter/sender crap dertil/fra.
Men hvad er effekten af helt at have hosts deaktiveret?
Avatar billede denser80 Nybegynder
20. maj 2007 - 05:48 #5
lukket