Avatar billede anjensen1 Novice
08. september 2006 - 15:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sql statement problem

Hej jeg her dette problem
nedenfor har vi et sql statemant der burde indsætte de ingående strenge i en sql tekst -det sker ikke..
Er der nogen der kan give et tip?

den alv store string 'acaca....' er et eksport format af et propioritært memofelt -jeg har her valgt at forkorte den til ca 100 tegn, men den kan være ubegrænset!

Insert Into Cases VALUES ('I-060845','Test',
'acacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacaca' ,'12345','TestCompanyforExport','08-09-2006 14:15:27','Exported OK','','','','','','','56832')

pfh tak
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2006 - 15:34 #1
hvilken fejl får du ?

passer de angivne felter med tabel strukturen inkl. felt typer ?
Avatar billede anjensen1 Novice
08. september 2006 - 15:43 #2
hmm rent faktisk får jeg slet ingen fejl..
er det muligt at db på en eller nden måde er 'sikret' mod at modtage -meget- lange strenge..
Dvs HVIS en streng er længre end den 'tilladte' længde så kommer den slet ikke ind?!
Avatar billede anjensen1 Novice
08. september 2006 - 15:45 #3
det er altså noget over i den retning Arne -Vi har lige prøvet præcist det samme statement men med en kort lille dummystring og den ædes uden nogen problemer overhovedet!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2006 - 16:07 #4
der er ikke ' i den lange streng ?
Avatar billede anjensen1 Novice
08. september 2006 - 16:12 #5
nej det er een lang char række -og dér tror jeg problemet ligger
sådan en dummy streng giver jo ikke nogen mening! Man adfærden er virkelig sær: På een klient kan der læses en del af mega strengen på en anden klient kan der intet ses...
Avatar billede anjensen1 Novice
08. september 2006 - 16:17 #6
vi skal snakke med adm. der er nogen ting der skal oplyses
Tak for din assist Arne ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
08. september 2006 - 16:37 #7
Er det ikke fordi at strengen er for lang til feltet? Har du checket om SQL-servern giver en fejl, med mysql og php kan man f.eks. bruge mysql_error() - også selvom der ikke bliver skrevet en fejl ud...
Avatar billede anjensen1 Novice
08. maj 2007 - 13:27 #8
vedligehold