Avatar billede flashit Nybegynder
08. september 2006 - 12:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Egen SQL server i stedet for ASPNETDB.MDF

Hej E,

Jeg prøver at få min applikation til at benytte min SQL server i stedet for ASPNETDB.MDF som ellers benyttes til Membership funktionaliteten.

Jeg har tilføjet følgende del til Web.Config

<authentication mode="Forms"/>
      <membership defaultProvider="AspNetSqlMembershipProvider"
                  userIsOnlineTimeWindow="15">
        <providers>
          <remove name="AspNetSqlMembershipProvider"/>
          <add name="AspNetSqlMembershipProvider"
              type="System.Web.Security.SqlMenbershipProvider"
              connectionStringName="Asp.net2.0MembershipConnectionString1"
              enablePasswordRetrival="false"
              enablePasswordReset="true"
              requiresQuestionAndAnswer="true"
              applicationName="/"
              requiresUniqueEmail="false"
              minRequiredPasswordLength="7"
              minRequiredNonalphanumericCharacters="1"
              passwordFormat="Hashed"
              maxInvalidPasswordAttempts="5"
              passwordAttemptWindow="10"
              passwordStrengthRegularExpression=""
            />

        </providers>
      </membership>

      <roleManager enabled="true" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".dotdk"
        defaultProvider="AspNetRoleManagerSqlProvider">
        <providers>
          <add connectionStringName="Asp.net2.0MembershipConnectionString1"
            applicationName="/dotdk.dk " name="AspNetRoleManagerSqlProvider"
            type="System.Web.Security.SqlRoleProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" />
        </providers>
      </roleManager>

Jeg har testet ”Asp.net2.0MembershipConnectionString1” på er datagrid, og den virker uden problemer.

Men når jeg prøvet at åbne Security fanabladet i ” Web Site Administration Tool” så kommer følgende fejl.

There is a problem with your selected data store. This can be caused by an invalid server name or credentials, or by insufficient permission. It can also be caused by the role manager feature not being enabled. Click the button below to be redirected to a page where you can choose a new data store.

The following message may help in diagnosing the problem: Could not load type 'System.Web.Security.SqlMenbershipProvider'. (J:\Projects\test2\web.config line 115)

Er her en ved hvad jeg skal gøre?

Mvh
Jakob
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2006 - 12:36 #1
ret
type="System.Web.Security.SqlMenbershipProvider"
til

type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2006 - 12:37 #2
Tag også et kig her:
http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/08/25/423703.aspx

Der får du en step by step guide til at bruger sql server til membershipprovider.
Avatar billede flashit Nybegynder
08. september 2006 - 12:41 #3
Hej dr chaos

Tak, det er den jeg kigger på ;-)
Men hvad er det lige som er forskellen på de to linjer?

Det er nemlig samme fejl
Avatar billede flashit Nybegynder
08. september 2006 - 12:43 #4
Sorry, siden var cashet ;-)
Avatar billede flashit Nybegynder
08. september 2006 - 12:46 #5
Mange TAK
Og så et svar :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2006 - 12:51 #6
svar :)

du havde skrevet Menbership i stedet for
Membership

(n i stedet for m )
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2006 - 12:51 #7
en lille fejl 40 :)
Avatar billede flashit Nybegynder
08. september 2006 - 13:52 #8
Det er så irriterende, jeg har kæmpet med det hele formiddagen... Nå, men tak :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2006 - 14:02 #9
sådan er det en gang imellem :)