Avatar billede ladymae Nybegynder
08. september 2006 - 10:38 Der er 8 kommentarer

Kabelmodem kan ikke finde forbindelse efter geninstallation

Forleden brød mine forældres pc ned... Den eneste udvej for at redde billeder, dokumenter og lign. var at ligge en ny harddisk i, installere windows på den og så ligge den gamle harddisk i som ekstra. Det klarede min kære fætter, som har meget mere forstand på sådan noget end jeg har.
Så fik de gamle pc'en hjem igen og jeg skulle så "bare" installere modem (kabel), scanner og printer igen og det har jeg jo gjort før, så det kunne vel ikke være så svært! Troede jeg!!!

Mit modemproblem:

Da jeg satte modemet til første gang, så fandt pc'en den ikke selv, som den gjorde allerførste gang i tidernes morgen. Det kan jo tyde på, at det allerede er installeret, ikke... Men hvorfor virker det så ikke?

Jeg gør alt hvad der står i maualen, men får derefter blot besked om at der er "begrænset eller ingen forbindelse til nettet".

Når jeg kigger i egenskaber står der følgende:
[quote]Problemet opstår, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren.[/quote]

Hvad betyder det? Og hvad gør jeg?

Jeg har prøvet 10-15 gange nu og er ærlig talt ved at være godt træt af det, så jeg håber virkelig at én herinde har forstand på sådan noget...

På forhånd rigtig mange gange tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 10:59 #1
Du slukker for modemet i 10 - 15 sekunder, for så laver modemet en reboot.
Genstart din maskine når modemet er oppe at køre igen.

Gå ind i start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Den vil nu skrive hvilken Ip den er tildelt. Er det en IP, kan du prøve at koble til nettet. Er der ingen IP, er det enten kablet eller også modemet.

Nu er det efterhånden langt tid siden jeg har koblet en maskine direkte til et modem, men jeg mener at kunne huske, at det skal være et krydset kabel der skal anvendes.

Sidder kablet korrekt ? Prøv evt. at tage det ud og sætte det i igen, og gør det i begge ender.

Har du kørt guiden netværksinstallation fra kontrolpanelet ?
Avatar billede ladymae Nybegynder
08. september 2006 - 11:10 #2
Der er ingen ip... jeg har nemlig prøvet det der flere gange
kan heller ikke renew den.

Kablet sidder korrekt og det skulle gerne virke, da det jo virkede for nogle dage siden inden pc'en gik ned. Jeg har haft skilt det helt ad og samlet det igen... flere gange!

Ja, jeg har også kørt netværksinstallationen... det tror jeg i hvertfald at jeg har. Jeg har været inde i noget hvor man skulle vælge "mindre netværk eller privat gateway"... Kan ikke huske det ordret, da jeg ikke sidder ved den pc nu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:13 #3
Og netværkskortet er installeret ?
Det kan du se i enhedshåndteringen.

Er det onboard eller indstikskort PCI/USB ?
Avatar billede ladymae Nybegynder
08. september 2006 - 11:14 #4
Det er installeret... Det vises i enhedshåndteringen!
Aner ikek om det er onboard eller indstik... Det er født med pc'en! Hvordan kan jeg finde ud af det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:30 #5
Hvis netstikket i maskinensidder i et kort på samme måde som stikket til grafikkortet, så er det indstiks. Sidder netstikket sammen med USB parallel og seriel stik, er det indbygget.

Hvis du går i start > kør > skriv cmd og trykker enter > skriv ping 127.0.0.1 og tryk enter. hvad siger den til dette ?
Avatar billede plx Nybegynder
08. september 2006 - 11:56 #6
Er der installeret en privat firewall på maskinen?

Hvis du har haft andet udstyr koblet på modemet, er det vigtigt med den genstart
Avatar billede ladymae Nybegynder
08. september 2006 - 16:49 #7
Jeg har snakket med stofa som er vores udbyder og efter ca. 3timers telefonsupport kom vi endelig frem til at det slet ikke er pc'en, men modemet der er problemet. Vi prøvede modemet på en anden pc og der er samme vrøvl. Nu skal vi have byttet modemet og så håber vi det virker. Men øv, vi nåede da lige at smide penge ud til et nyt netkort, da de først sagde hos Stofa, at det var det som var galt.

Men tak for hjælpen alligevel... :-D
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 18:00 #8
Jamen det var da godt du fik verificeret dette. Det var jo også det jeg antydede i mit første indlæg.