Avatar billede jokeren25 Nybegynder
08. september 2006 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pasword med .htaccess

Hej experter,

mit spørgsmål går på hvorfor jeg ikke kan få min .htaccess fil til at virke. Jeg har lavet en .htaccess fil med følgende indhold og lagt den i en mappe der hedder 'pass':

AuthName \"PRIVATE\"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/mit.domæne/mit.domæne/httpd.www/pass/.htpasswd
require valid-user

min .htpasswd fil ser således ud:

partner:$1$sWt.0mLB$UkogbEMax2Geyb/AmJVBJ0

Jeg har b-one som webhotel og jeg får følgende besked når jeg forsøger at gå ind i mappen:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Avatar billede showsource Seniormester
08. september 2006 - 10:35 #1
Prøv med
AuthName "PRIVATE"

i stedet for
AuthName \"PRIVATE\"
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
08. september 2006 - 10:58 #2
Nu virker det, tak! Dog kan jeg ikke logge ind med partner / partner! Nogen der ved hvad der kan være galt? Skal htpasswd hedde '.htpasswd' eller bare htpasswd og skal stien hedde .htpasswd eller htpasswd?

Smid et svar så er der point...
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
08. september 2006 - 11:19 #3
Jeg har fået det til at virke!

Til andre der har samme problemer kan bruge denne formular fra b-one support. http://one-com-tools.mikkelkaas.dk/pass.php
Avatar billede showsource Seniormester
08. september 2006 - 11:43 #4
Det er en god ide at bruge ".ht" som start på passwordfilens navn, da den så pr. default er beskyttet af Apache, på samme måde som .htaccess er det