Avatar billede ucfatrox Nybegynder
16. maj 2001 - 08:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tyngdekraft i 3dsmax

Jeg så engang en der havde lavet en bold der kunne falde nedad ligesom i den virkelige verden i 3dsmax. Bolden kunne oxo blive afstødt af den overflade den fladt ned på, altså hoppe op igen. Fidusen var bare lige at han havde lavet det så den gjorde det imens at man arbejde i 3dsmax. Altså \"realtime\" uden at render en film med det. Hvordan gør man det?
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
16. maj 2001 - 09:36 #1
Der kan nemt komme flere point i bunken!
Avatar billede geek Nybegynder
16. maj 2001 - 20:07 #2
Så skal du til at rode med dynamics.
Findes under Utilities
Avatar billede geek Nybegynder
16. maj 2001 - 20:26 #3
Hurtig tut:
1 sphere
1 box
1 gravity

tryk på dynamics under utilities
tryk på \"new\"
tryk på \"edit objekt list\"
include box og sphere
tryk \"edit object\"
Vælg din sphere i objeck dimsen (øverst til venstre)
tryk på \"assign objekt effekt\" og vælg din gravity
tryk på \"assign objekt collision\" og vælg din box
under \"collisions test\" vælg \"Sphere\"
under \"physical properties\" vælg \"bndg sphere\"

Vælg så din box i object dimsen
tryk på \"this objeck is unyielding\" - derved flytter boxen sig ikke når den bliver ramt

For så at beregne hvorledes tingene skal hoppe rundt, alt efter hvad det rammer.
Skal du gå ud af \"edit object\" menuen
og vælge \"Solve\"

Geek
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
17. maj 2001 - 08:25 #4
mange tak geek!
Det hjalp ;)
Avatar billede geek Nybegynder
18. maj 2001 - 21:07 #5
Så lidt
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester