Avatar billede arven Nybegynder
07. september 2006 - 14:24 Der er 7 kommentarer

opkobbling af en Linksys Wireless Router på et fungerende netværk

jeg har et trådløs netværk og det fungere fint, nu skal jeg tilslutte 2 stationære PC på første sal vi en trådløs router med ethernet porte hvordan gøres det, jeg kan ikke få internet opkobblingen til at virke.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. september 2006 - 15:07 #1
Skal jeg forstå det sådan at du vil have endnu en trådløs router imellem de 2 PC'er og den første router.
Avatar billede arven Nybegynder
07. september 2006 - 17:12 #2
jeg har p.t. en linksys Firewall og en trådløs router til en bærbar, på første sal står der 2 stationær PC er som skal kunne gå online, min tanke var at jeg sætter en trådløs router med ethernet porte op som får LAN / WLAN fra den første Router via WiFi og så kunne jeg bruge det inbyggede netkort til at kobble de 2 PC er op på internetter.
Jeg har set det før hos en anden firma så det kan lad sig gøre.
Avatar billede eld Nybegynder
07. september 2006 - 22:45 #3
Hvis jeg har forstået dit problem korrekt - er det sådan at du vil sætte en ny router op der får sin forb. via den første router (og den skal helst modtage dette trådløst?)

Mig bekendt kan routere ikke modtage uplinket trådløst - men det lyder da spændende og interessant hvis det kan lade sig gøre...

Tror dit billigste/nemmeste alternativ vil være at købe 2 x trådløse pci-kort til dine stationære pc'ere og koble dem direkte på dit nuværende trådløse netværk...
Avatar billede arven Nybegynder
07. september 2006 - 23:44 #4
tro på mig eller lad være men det var det jeg gjorde, to styk D.Link PC WiFi Kort men jeg kunne ikke få dem online heller ikke med hjælp fra D-Link Hotline, så det er Plan B
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. september 2006 - 19:06 #5
Jeg har en ide, måske er den ikke brugbar. Den går ude på at bruge routeren på 1.sal som switch. Det betyder at SSID, security mode og password skal være ens i de to routere. De tre ting skal selvfølgelig også være der i computerne. Så kan man m¨ske også sige at routeren på 1.sal fungerer som en repeater.
Det er bare en ide og jeg kan ikke garantere for om det vil virke, men det er vel værd at prøve, hvis ellers der er andre, der kan jorde ideen.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. september 2006 - 16:08 #6
arven, har du fået det til at køre, så vil jeg gerne høre om det, eller du har brug for mere hjælp. Under alle omstændigheder kan denne tråd jo ikke køre i al evighed, og det er kun dig der kan køre den videre og afslutte den.
Avatar billede christianstelling Nybegynder
28. september 2006 - 18:04 #7
det virker ikke p.t. jeg lægger den lidt på is og skulle det fungere på sener tidspunkt skriver jeg lige hvordan.......