Avatar billede paradux Nybegynder
06. september 2006 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Community system - Hvad skal jeg bruge?

Hej :)

Er for nyligt skiftet fra ASP til ASP.NET 2.0, som jeg koder i Visual Web Developer.

Men her kommer mit spørgsmål:
Normalt når jeg har lavet et community, med loginfunktion, søgefunktion samt postsystem, har jeg oprettet en særlig database til brugernavne, passwords, fornavne, efternavne osv.

Men i ASP.NET er der jo sket en del, så her er jeg i dyb tvivl om hvad jeg skal bruge... Umiddelbart virker Profile-elementet, ekstremt smart, men er det nu også det hvis jeg skal lave en søgning udfra forskellige kriterier? Kan det overhovedet lade sig gøre? Kan jeg hente et userID ud via Profile, eller skal jeg bare bruge Profile.Username hvis jeg skal flette 2 databaser sammen?

Så vil faktisk bare høre lidt erfaring og råd :)

På forhånd tak
/Hovgaard
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 19:44 #1
Systemet er vældig fleksibelt, men umiddelbart uden kløgtige søgemuligheder.
Du kan gøre det, at du specialiserer SqlProfileProvider, og tilføjer de muligheder du har behov for - det kan sagtens lade sige gøre.
Hvad er det du vil flette sammen med hvad?
Mvh
Avatar billede paradux Nybegynder
06. september 2006 - 20:58 #2
Jamen det er en almindelig brugersøgning i ASPNETDB'en .. Altså i de forskellige Profiles.. F.eks. søgning efter alder, efter fornavn eller efternavn osv.
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 22:14 #3
Det er en bare en database som alle andre, så du kan søge i den alt det du vil.
Du kan lave dit helt eget system til det, eller du kan specialisere en eksisterende provider.
Kig eventuelt her for info:
http://msdn.microsoft.com/asp.net/downloads/providers/default.aspx
Mvh
Avatar billede paradux Nybegynder
21. februar 2007 - 01:40 #4
Mangler svar..