Avatar billede Slettet bruger
05. september 2006 - 10:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra modem til bredbånd - Comx Network

En af mine bekendte har stillet mig spørgsmålet, som jeg smider videre her, da jeg ikke kan svare ham på det.

"Jeg går fra at køre på et modem til at køre på bredbånd (Comx Network), som er blevet installeret igennem boligforeningen. Jeg kan ikke få forbindelse, når jeg sætter stikket i PC'ens netkort. Skal der ændres noget i XP, når jeg skal køre bredbånd??

Er der nogen, som kan hjælpe mig - med at hjælpe ham?
Avatar billede zoq Nybegynder
05. september 2006 - 10:58 #1
Indstil netkortet til DHCP også burde det køre.
Du kan evt. få ham til at højreklikke på LAN-forbindelsen og vælge "Reparer"
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2006 - 11:46 #2
Der er ingen LAN-forbindelse.
Hvor skal man indstille netnortet til DHCP?
Avatar billede zoq Nybegynder
05. september 2006 - 12:09 #3
> Hvor skal man indstille netnortet til DHCP?

1. Højreklik på den LAN-forbindelsen som han ikke har
2. Vælg "Internetprotokol - TCP/IP"
3. Kontroller at den er sat til "Hent automatisk en IP-konfiguration"

Er du sikker på har har installeret et netkort på hans PC? Han han overhovedet et netkort i PC'en?

Nå du siger han tidligere har haft "modem" mener du så et ADSL modem eller et analog modem?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2006 - 12:28 #4
Jeg forstår ikke rigtigt svaret i punkt 1.
Der er netkort i PC'en.
Han har tidligere haft analogt modem.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2006 - 15:36 #5
Når han klikker på netværksforbindelser, får han en blank side (uden nogle muligheder).
Avatar billede zoq Nybegynder
05. september 2006 - 17:18 #6
Er du sikker på har har installeret et netkort på hans PC? Han han overhovedet et netkort i PC'en?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 11:58 #7
Ja det findes, når vi går ind i enhedshåndteringen og åbner for skjulte enheder, men det har ingen LAN-forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2006 - 08:31 #8
Vi lukker og slukker. Du har i hvert fald prøvet at hjælpe mig Zog, så du får points.