Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 09:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

C#.net datalist overskrift kun 1 gang

Hej Eksperter,

Jeg har følgende datalist:

<tr>
<td>
<asp:datalist id="datalist1" runat="server" GridLines="Both" BorderStyle="Solid" BorderColor="#000000"
                                                                RepeatDirection="Horizontal">
                                                                <FooterStyle BackColor="#CCCCCC"></FooterStyle>
                                                                <ItemTemplate>
                                                                    <TABLE cellSpacing="0" cellPadding="0" border="1">
                                                                        <TR>
                                                                            <TD></TD>
                                                                            <TD>
                                                                                <asp:Label id="Label9" runat="server" CssClass="small">Overskrift</asp:Label></TD>
                                                                        </TR>
                                                                        <TR>
                                                                            <TD class="brodsmall"><b>I alt</b></TD>
                                                                            <TD>
                                                                                <asp:Label id="Lb_Ialt" runat="server" CssClass="brodsmall" text="<%#Ialt()%>">
                                                                                </asp:Label></TD>
                                                                        </TR>
                                                                        <TR>
                                                                            <TD class="brodsmall"><b>Antal:</b></TD>
                                                                            <TD>
                                                                                <asp:Label id=Lb_antal runat="server" text='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Antal") %>' CssClass="small">
                                                                                </asp:Label></TD>
                                                                        </TR>
</TABLE>
                                                                </ItemTemplate>
</asp:datalist>
</td>
</tr>

Men når jeg har flere data, således at kolonner gentager sig, så gentager "overskrifterne" sig også, og det er jeg ikke interesseret i. De skal kun fremkomme en gang. Hvordan får jeg den til det?

Så dan gør den nu:

    Overskrift        Overskrift
I alt         I alt
Antal        Antal

Sådan bør den gøre:

    Overskrift  Overskrift
I alt
Antal
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 09:38 #1
Det er fordi din overskrift skal sættes i headeren istedet for i itemtemplate.

/Websam
Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 10:38 #2
Kan du give et eksempel? For når jeg laver en HeaderTemplate, er det det eneste den viser nu...

Har gjort følgende:
<HeaderTemplate>
                                                                    <table>
                                                                        <tr>
                                                                            <TD class="small"><b>I alt</b></TD>
                                                                        </tr>
                                                                    </table>
                                                                </HeaderTemplate>

Er det fremgangsmåden eller???
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 10:51 #3
Ja det kan jeg da :

<HeaderTemplate>
<table Width="100%"
    <tr>
        <td><b>I alt</b></td>
    </tr>
</HeaderTemplate>
<ItemTemplate>
    <tr>
        <td><asp:Label id="Lb_Ialt" runat="server" CssClass="brodsmall" text="<%#Ialt()%>"></asp:Label>
        </td>
    </tr>
</ItemTemplate>
<FooterTemplate>
    </table>
</FooterTemplate>

Prøv om ikke det virker ;o)

/Websam
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 10:52 #4
Ups fejl :

<HeaderTemplate>
<table Width="100%">
    <tr>
        <td><b>I alt</b></td>
    </tr>
</HeaderTemplate>
<ItemTemplate>
    <tr>
        <td>
            <asp:Label id="Lb_Ialt" runat="server" CssClass="brodsmall" text="<%#Ialt()%>"></asp:Label>
        </td>
    </tr>
</ItemTemplate>
<FooterTemplate>
    </table>
</FooterTemplate>
Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 11:08 #5
Hmm men så kommer "overskrifterne" øverst og resultaterne nedenunder, sådan her:

I alt
Antal
-----
---

Og jeg vil have det sådan her:

Ialt  50    100
Antal  50    100
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 11:14 #6
Så vil jeg mene at du skal bruge et gridview istedet
Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 11:27 #7
Gridview??? Mener du DataGrid, for det kan jeg ikke umiddelbart bruge, og derfor jeg gik til Datalist da den kunne vise data horisontalt....

Jeg bruger ikke 2.0
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 11:44 #8
ok gridview er afløser for datagrid i 2.0

Jeg skal lige prøve at lave det på en side for at se det, så hæng på ;o)
Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 11:51 #9
ok
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 12:00 #10
Lige umiddelbart tror jeg ikke du kan det i en dataliste da den i itemtemplate altid vil liste dem som :

I alt 50
Antal 100

og har du mere end en i din datasource vil det blive listet som :

I alt 50
Antal 100

I alt 50
Antal 100

I alt 50
Antal 100

......osv
Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 14:10 #11
Hmm, venter lige og ser om der ikke er nogen der har en fiks idé, for jeg er vel ikke den eneste med denne problemstilling????
Avatar billede nat Nybegynder
05. september 2006 - 14:10 #12
Men tak for hjælpen :)
Avatar billede websam Nybegynder
05. september 2006 - 17:12 #13
Det var så lidt, selv om at det ikke blev til noget ;o)
Avatar billede nat Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:21 #14
Nå ingen der havde noget yderligere. Websam smider du et svar?
Avatar billede nat Nybegynder
16. november 2006 - 14:32 #15
Ingen svar, jeg lukker
Avatar billede websam Nybegynder
16. november 2006 - 19:50 #16
Jeg skal jo lige nå at komme hjem inden du lukker !

/Websam