Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 11:15 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

skipperfoto.dk til vurdering

Hej E'er.

Hvad er jeres indtryk af www.skipperfoto.dk? Kan designet bruges?

Jeg har lavet det hele i CSS - ingen tables her.

Et spøjst problem er dog at firefox ikke kan sætte mine grafikstumper ordentligt sammen. IE viser det fint nok. Nogen der ved hvorfor?

Men indtrykket - og meget gerne konstruktiv kritik. (og ros er da heller ikke af vejen ;o)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
04. september 2006 - 13:14 #1
lidt kedelig måske? Meget tom ihvertfald. Er det din første hjemmeside (skal lige siges, at jeg ikke ved hvordan man laver noget der bare LIGNER hjemmeside designs:P)

Måske lidt tom - men ellers bestemt en fin begyndelse :)
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
04. september 2006 - 13:23 #2
Hej Skipper,

Mit første indtryk er, at dit farvevalg er alt for mørkt og huleagtigt, jeg vil vælge nogle lysere farver.

Banneret i toppen skal du arbejde mere brug nogle af alle de billder du har taget. Pas på med for mange effekter. Derudover skal du overveje at centere designet og logo'et (s'et) midt på sidden giver ikke menning, da det er i en helt anden stil resten af designet.

Til sidst vil jeg sige at teksten i bunden er alt for dominerende i forhold til resten af teksten. Fonten er meget i stor i forhold til resten teksten.

Håber du kan bruge det til noget. ;-)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 13:46 #3
hej begge.

tak for kritikken. Mørke farver? Jeg kan godt lide mørke farver :o) Det giver lidt stemning. S'et forsvinder.. øv, det er ellers så pænt, men rigtigt, det passer ikke helt ind i resten af stilen. Og ja, bundteksten blev lidt vel stort.. men klokken var meget sent da jeg lavede det ;o) Jeg prøver lige...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 13:58 #4
hvad så nu?
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
04. september 2006 - 14:06 #5
Klart bedre. Jeg vil nu stadig centere siden og lave teksten i bunden endnu mindre men det er jo en smags sag. Derudover ville jeg smide w3c logoerne allernederst ellers kommer der for meget luft under billederne.

Har du overvejet at linke til et galleri?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 16:09 #6
Ja, der kommer et galleri.. skal lige lægge nogle billeder ud først ;o) Men det var også mere indtrykket af hjemmesiden jeg var interesseret i.

Hvis jeg gør skrifttypen meget mindre bliver den ret svær at læse, så jeg tror bare jeg lader den blive i den størrelse, hvis det er ok med dig ;o)

w3c logo nederst? Så gerne...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 16:35 #7
Så lykkedes det også at få den centreret med CSS styring.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 16:37 #8
pixar - tak for din kommentar. Men det var ikke så meget indholdet i første omgang, det var mere designet - førsteindtrykket - skynder man sig videre, eller bliver man lige nogle sekunder og ser på de billeder (der kommer senere ;o)
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. september 2006 - 16:49 #9
Jeg kan godt lide de lidt mørke farver.

Den fede hvide skrift øverst er for kraftig "Endnu en tilføjelse...."
Skriften nederst bør, som nævnt af andre, være mindre.
Teksten på siden gør, at jeg ikke umiddelbart har så stor lyst til at læse videre. Komprimer teksten, så det bliver facts i stedet for den lidt løse snak. som giver mig lyst til at finde mere spændende sider på Internettet.
Ved nogle af billederne (efter tryk på f5) er der en stor tom plads til højre, og det ser ikke helt så godt ud.

Det var et par skud fra hoften herfra.
I betragtning af, at din side i kraft af den korte produktionstid vel også er en slags skud fra hoften, så er den faktisk ikke så ringe. Sagt med jysk underdrivelse :o)
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. september 2006 - 16:57 #10
... det hedder forresten ET kamera
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 19:41 #11
hasmi - tak for det... jeg kigger lige på det.. GISP har jeg skrevet forkert?!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. september 2006 - 19:48 #12
jeg kunne ikke se at jeg havde skrevet en kamera?! Men nu er teksten blevet komprimeret.

Tak for dine skud fra hoften.. Flere?
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
05. september 2006 - 11:16 #13
Der er for meget plads mellem den første tekst og ned til hvor det tilfældige billede kommer. Derudover ville jeg måske droppe billedet du har til venstre for billedet da det skaber noget støj i forhold til det "tilfældige billede" som er i forskellige størrelse og som er centreret. Måske skal du have det "tilfældige billede ved siden af teksten og droppe det andet?

Pas på du ikke bruger for mange fonte - brug maks 3 men allerhelst kun 2. Jeg ville bruge samme font som du bruger i bunden til velkomst teksten, dermed skulle der gerne blive mere overensstemmelse i designet.

Håber du kan bruge et par skud mere fra hoften....
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2006 - 10:44 #14
hej jokeren.

Selve brødteksten er den samme font hele vejen. Top grafikken og bundgrafikken er vist også den samme - men det tjekker jeg lige. Og ja, jeg er selv lidt utilfreds med den megen plads der er. Det får jeg lige fixet.

tak for input.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2006 - 23:00 #15
Nå, gutter - smid et svar - så fordeler jeg som jeg nu finder behag i :o)
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
07. september 2006 - 08:54 #16
Et svar...
Avatar billede hasmi Nybegynder
07. september 2006 - 15:49 #17
svar
Avatar billede hasmi Nybegynder
07. september 2006 - 15:49 #18
ups - svar
Avatar billede pixar13 Nybegynder
08. september 2006 - 14:15 #19
Et svar herfra :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. september 2006 - 23:40 #20
håber pointfordelingen er ok med jer. og tak for svarene.. nu skal der bare nogle flere billeder på hjemmesiden :o)