Avatar billede deejay_steel Nybegynder
15. maj 2001 - 16:02 Der er 9 kommentarer

Banner

Hej med jer er der ikke en af jer der måske kan hjælpe mig ;-( ???

Jeg skal havde lavet et banner til en hjemme side, Hvilket program skal jeg bruge til det ???
Avatar billede oldschool Nybegynder
15. maj 2001 - 23:53 #1
Det kommer lidt an på hvilken type... men du kan bruge Photoshop 6.0 til at lave grafik og sætte dem ind i en Gif animator...(findes fx med paintshop pro som íhvertfald engang næsten altid var med demo CDér i PC blade)
Du kan også lave Flash bannere. Til det skal du bruge Flash 5.0 (eller 4.0) Det kan du downloade(shareware) på www.macromedia.com
Håber det var svar nok...

Oldschool
Avatar billede staz Nybegynder
16. maj 2001 - 08:33 #2
Hvis du har Photoshop 6.0, hvilket jeg går ud fra du ikke har, kan du lave dem der i det medfølgene program ImageReady. Flash vil jeg dog fraråde da ca. kun 80 % af browsere har en falsh player.

Men du kan altid finde en gratis version af de forskellige programmer på www.Adobe.com

---- Staz ----
Avatar billede shine Nybegynder
19. maj 2001 - 12:38 #3
Hvis du er nybegunder vil jeg nok foreslå Paint Shop Pro frem for PhotoShop.

Du kan downloade Paint shop pro her:
http://www.jasc.com/download_4.asp

Shine

Avatar billede xzxzx Nybegynder
19. maj 2001 - 17:11 #4
Corel Draw 10
Avatar billede shine Nybegynder
19. maj 2001 - 23:32 #5
hvis du downloader Paint Shop Pro, følger Animation SHop også med! der er et specielt banner \"wizard\" i det program.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
31. maj 2001 - 20:45 #6
flash kan dog også godt eksportere til gif
Avatar billede oldschool Nybegynder
31. maj 2001 - 20:53 #7
De progz du henter fra www.adobe.com er kun tryouts. Dvs. du kan alt pånær at gemme dine ting hvilket jo ville være ærgeligt...

Jeg vil også anbefale Paint Shop pro -deres animationsprogram er meget let at bruge, men til grafik holder jeg stadig på Photoshop, og standart tingene er ikke så svære -synes jeg...
Avatar billede oldschool Nybegynder
31. maj 2001 - 20:54 #8
Og mht Flash... du kan bare sætte filmen til at vise en *gif animation eller billede hvis browseren ikke har Flash plugin...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. september 2001 - 19:45 #9
Hvis du ikke vil ofre en masse tid, på at hente en masse programmer. Så er der en online service på adobes hjemmeside, hvor du let kan lave et flot banner. Og det kan faktisk godt lykkedes at lave noget flot.

http://www.adobe.com/cgi-bin/redirect?http://webservices.adobe.com/banner/main.html