Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 14:50 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

GPS til bil m. Eruopakort samt hardisk i

Hej jeg vil høre om der er nogle der sidder med nogle rigtig gode råd til et køb af et GPS system til sin bil.??

Jeg er på jagt efter et GPS-udstyr til min bil. Og den skal have dansk tale samt indbygget hadddisk og Europakort i den. + hurtigeste rute - korteste rute og mellem rute.

Gerne bluetooth (ikke et krav) og TCM - fartkontrol og man skal kunne vide om der er vejarbejde på den rute man kører samt kunne se den tydeligt fra siden af så man IKKE skal kigge lige på skærmen før at kunne se noget.

Være sol afvisende i displayet. Gerne et tush screem.

Prisen må ikke være over 2500 kr. og KLART helst "Billigere" end det hvis der er nogen der kan finde frem til det:). ??

M.v.h

pp
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 15:01 #1
Til under 2500kr.? Glem det, du får ikke alle de funktioner og kort for hele Europa til under 2500kr.

Nogen af dem som opfylder dine krav er Mio C710, TomTom GO x10 (har ikke TMC) og Garmin Nuvi 360 (har ikke TMC).
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 15:08 #2
Jo for jeg har set et der er fedt nok i EL- GIGANTEN.  Men det kunne jo være der var en der kendte til et der var billigere lige p.t da der feks. lige har været et. Men det fik jeg at vide forsendt som var til 1600 kr. i Ekspert.
Men det var jo osse på tilbud.

Så nogle må der da være.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 15:10 #3
Upss.. jeg glemte at sige at den er der osse bluetooth i for de 2495 kr.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 15:11 #4
TOMTOM ONE hedder den model jeg taler om.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 15:15 #5
TomTom One har ikke TMC som stod på din kravliste :-). Men uanset vil jeg sige at 2495kr. for TomTom One er et godt køb.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 15:16 #6
Husk at TomTom One findes i to udgaver; En med kort for hele Europa og en med kort for kun Skandinavien. Tjek at det er versionen med kort for hele Europa som koster 2495kr.
Avatar billede bredker Nybegynder
31. august 2006 - 15:20 #7
ja der er nogen der vil have en mercedes , men kun betale for en skoda
til den pris du vil give , kan du ikke forvente at få det hele med , så enten må du slække på kravene eller ofre noget mere
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 15:24 #8
Jo den har det står der tydeligt i beskrivelsen i reklamen. så det tror jeg på. Men jeg vil da lige tjekke det med kortet for det står der ikke i den korte beskrivelse.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 15:33 #9
Du kan tro på lige hvad du vil, men jeg tror nu mest på det der står på www.tomtom.com :-)
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 15:35 #10
Og Bredker har helt ret, enten må du slække på kravene eller gå op i pris.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 17:28 #11
Jeg har fået det jeg ville og købt det. for 2395 på tilbud!
Så jeg lukker det her da det ikke er relavant mere og ikke har hjulpet mig rigtigt.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 17:40 #12
hehe :-)

Hvad købte du så?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 17:44 #13
En Narvan
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 17:47 #14
Jeg regner med at du mener en Navman?

Den har da vist hverken TMC eller bluetooth, eller tager jeg fejl? Men uanset; Tillykke med købet og god tur.
Avatar billede bredker Nybegynder
31. august 2006 - 17:55 #15
sjov måde at sige tak for hjælpen til mick
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:00 #16
jo det har både begge dele i. Og ja det er den jeg stavet forkert.
Tak:)
Hygge
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:00 #17
hvad mener du med en sjov måde??
At han skulde have point for det eller hvad.??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:01 #18
Jeg har jo ikke fået det jeg forspurgte efter hvis det er det du mener med point:).
Avatar billede bredker Nybegynder
31. august 2006 - 18:10 #19
han har stadig hjulpet dig en del , det er da normalt at give mindst en del af point for hjælpen
men kan jo se i din karma at du aligevel ikke er værd at hjælpe en anden gang , det snakker jo for sig selv
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:14 #20
hahahahha sjovt nok jeg viste du var en af dem der lige skulde komme med en dum kommentar .
Men så får han da de skide 200 point hvis det kan tilfreds stille dig D.B´´typisk!!!

Husk nu de point skal indløses til penge inden d. 1-1-07 ellers udløber de. *LOL*´´

Folk tror åbenbart at man kan point er valuta.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 18:14 #21
Behold du bare dine poeng, jeg klarer mig nok :-)

Men jeg tillader mig at tvivle på at din Navman har både bluetooth og TMC. Navman har nemlig (mig bekendt) aldrig lanceret nogen version med integrert bluetooth. Og skal du kunne modtage TMC meldinger må du købe en ekstra modtager til dette (og det er ikke alle Navman modeller som kan tage imod disse meldinger).

Hvis sælgeren i butikken har bildt dig ind at din GPS har bluetooth og TMC burde du kræve at få pengene igen.

Men hvilken model er det du har købt? Ud fra prisen vil jeg gætte på en iCN330 eller iCN530.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:15 #22
mick vilæ du have de skide point så siger du bare til:) så behøver ham breker ikke piver mere.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 18:16 #23
Behold du bare dine poeng, men fortæl os gerne hvilken model det er du har købt....
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:18 #24
Ja men det er jo lige meget hvad jeg siger så er der ALTID EN (som feks. breker) ikke første gang!" der skal komme med en rigtig dum bemærkning.

Og desuden den sidtse nævnte karma jeg har fået af fromse.

hvis jeg bare kunne svare tilbage med divs. oplysninger til brug til hans formål ville jeg sku' gøre det.
Men har valgt ikke at dumme mig i taleformen. så derfor gør jeg det på min måde.

Så tag du bare og læs de karmaere og hop med på vognen jeg er lige glad.med det lorte system der ikke kan tages seriøst.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:20 #25
Og når 6'er banden el. er den nået op 7 bruger er på banen så smider de med karmaere.
Hvis ikke ham breker havde kommet med den dumme bemærkning så havde jeg osse beskrevet alt hvad du efterfulgt havde spurgt om. men jeg er faktisk total lige glad med breker og hans menning for jeg tror MEST på beskrivelsen der er inde i kassen. og JA det er med TCM & Bluetooth.
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 18:21 #26
LOL. Jeg tror det er EOD fra min side :-)

Ha en fortsat fin dag alle sammen.......
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:26 #27
ilm mick;) er du sikker på du ikke vil have de point?
jeg svarer ikke tilbage ydeligere på dette spørgsmål jeg har oprettet og lukket igen. men giver gerne de latterlige point ud (det er jo eksperten der har betalt for dem*LOL*
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 18:27 #28
Jeg er en påstålig lille skid så fortæl os nu hvilken Navman model det er du har købt, så du kan bevise at den har bluetooth og TMC.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:33 #29
damm dig´´ he he ja det skal jeg nok men det bliver ikke nu for jeg er helt oppe i det røde felt efter den klovn for det er sku' lige meget hvad man skriver/siger så er der altid en/flere der skal hakke ned på en.

Så det kommer når jeg er kølet af.  Og hvorfor skulde jeg sige det med EL-Giganten når I "selv" kan tjekke den ud som var den første med bluethoot og TCM som der heller ikke trodes på var sandt/rigtigt!
Og alle ved jo at de har deres hjemmeside som alle andre butikker;))
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 18:41 #30
Jo men modellen du refererer til hos Elgiganten (TomTom One) har jo nettop ikke TMC, som var et af dine krav.

Men lad det nu ligge, jeg klarer mig uden at vide hvad du har købt. Jeg vil bare undgå at andre som falder over denne tråd tror at man kan få en GPS med integrert bluetooth og TMC modtager for under 2500kr., for det kan man ikke pt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:47 #31
Jo den TOMTOM har TCM. indbygget i. Der står nøjargtigt i den korte beskrivelse (i reklamen) Skandinavisk kort -Vesterupa kort - TCM (Mulighed for trafik info) - Bluetooth (Håndfri tale) -Megapixel Kamara - Anti Solrefleks - Harddisk og Widescreen.
Det er TOMTOM'en til de 2499kr. den er  nu meget sprød og der er de lande der skal bruges og mere til til mit formål. (men ikke den jeg har købt).
Avatar billede bredker Nybegynder
31. august 2006 - 18:49 #32
selv den dyreste navman de har , er det ikke med , og de har slet ikke en til den pris
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:49 #33
i den reklame er der ialt 4 forskellige og den jeg først nævner TOMTOM ONE er den billigeste og den dyreste erGarmin til 5999 kr.  hvilken en reklame ser du på Mick:) eller du ser måske på nettet.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 18:49 #34
Nåå nu vil jeg lige ud og afprøve det.
hygge!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 19:00 #35
Hvad søren breker jeg troede ikke du gad at spilde din tid på en som mig. *LOL*
men okay for mig jeg fik hvad jeg ville.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2006 - 19:02 #36
Og sikke noget vås du lige skrev med at det ikke er med til den pris. Der tager du grugeligt fejl. oog det er der vist mange herind der kan sige ja til hvis de ellers har lidt forstand på det og bare at finde lidt frem til nogle priser som ex. på kellkoo.com (der kan du jo kigge og se din pris er alt for høj og forkert.

Men jeg viste godt du sad med på side linjen og kigget med;):-)
Avatar billede mick Nybegynder
31. august 2006 - 21:30 #37
Pillpopper> Jeg kan ikke fatte hvorfor du skal fortsætte at påstå at du har købt en GPS med både bluetooth og TMC, men samtidig ikke vil sige hvilken model det er. Du virker ikke særlig troværdig. Bevis din påstand med at fortælle hvilken model du har købt.

Og med al respekt, jeg tror ikke du helt ved hvad du snakker om. TomTom One har IKKE integrert TMC modtager. Du kan abbonere på TomTom Trafic og få trafikmeldinger via mobiltelefonen, men det er noget helt andet. Og TomTom One har definitivt heller ikke kamera!!!.

Uanset, tjek selv specifikationene her: http://www.tomtom.eu/products/features.php?ID=234&Language=1
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
01. september 2006 - 14:48 #38
Hey. Faldt lige over den her tråd. Farverig, om ikke andet! :)
Vil lige tilføje at jeg netop har købt topmodellen af TomTom Go, nemlig 910'eren.

Den har IKKE TMC, men det kan tilkøbes (koster omkring 600 tror jeg!).
Har dog Bluetooth.
Pris 4999.

Lyder MEGET imponerende hvis alt det der beskrives skulle være inkluderet!
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 15:21 #39
nysgerry>> bare roilg det er det ikke
men der er nogle der tror de kan narre alle og bare skal blære sig
tror slet ikke han har købt en , rent blærerøv , du kan jo bare se på hvordan han opføre sig i de fleste spm han blander sig i
Avatar billede mick Nybegynder
01. september 2006 - 16:51 #40
nysgerrig> Jeg tror nok du kan være rimelig sikker på at han ikke har købt en model med både bluetooth og TMC for under 2500kr. For det første fordi han påstår han har købt en Navman og de har ingen modeller med integreret TCM, og for det andre fordi en GPS som opfylder hans krav koster mer i retning af det du har givet for din GO 910.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
07. september 2006 - 18:08 #41
for det føreste breker PAS PÅ hvad du siger til og om mig! Det kan og giver bagslag (du er ved at gå over min streg)..

hvorfor skulde jeg sige og endda hjælpe Jer med at sige hvad det er for en GPS jeg har købt (blærerøv´´ ha ha ha der er du er vist gået helt forkert i byen min ven:o)

Når I KUN kan komme med en masse lorte beskyldninger ect.  hvorfor fanden skulde jeg så bruge min tid på det samt I kan få glæde af det.

hvis i/du kan svare mig på det så er jeg da gerne lydhør.  (du gider måske bruge din tid på en der genere dig?? - Jeg gør ihvertfal ikke der sidder der isteden for noget løst - og jeg kotter af!

og KIG ALT det I vil i karma-systemet der er jo klart 6´´er banden der er på spil der.  Jeg vil skide det system et lang mars især når man ikke kan se med 100 % sikkerhed hvem der uddeler dem og med link til det spørgsmål så man og andre kan se om den er berittet.

Men breker er joo sååååååå´´ klog at han tror det er qxl.dk og han er ved at købe noget og så lige skal kigge under karekterne for at se de positive og negative el. netruelle.

Jeg har spurgt om noget og jeg behøver alså IKKE at sige hvad FANDEN jeg selv indkøber  der er sku' en privat sag.

Og til dem der ikke kan forstå dette er det bare søndt for dem.

Jeg fik det jeg ville til 3200 kr. med det der efter jer ikke kan lade sig gøre (det kunne værre jeg skulde indkøbe nogle og vidre sælge dem da jeg ikke kan forstå at I såkalte "eksperter" (det er jo Jeres egen menning at I er) ikke selv kan finde frem til det skide GSP-udstyr

Jeg kan da sagtens gøre det samme bare smide karma ud til højre og venstre (men jeg er IKKE såååå DUM at give karma til et spørgsmål jeg ikke selv deltagere i men bare er med på en kigger og evtu. kommer med en kommentar (tag den).

I kan få 1 lede tråd og det er føreste bogstav så må I selv finde frem til det så det er bare at gå igang. Det starter med "A"!

Ower and out!
Avatar billede mick Nybegynder
07. september 2006 - 18:19 #42
LOL. Kommentarer overflødigt.
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
09. september 2006 - 19:58 #43
Arhmen det er da fantastisk...
Pillpopper skriver;

"og KIG ALT det I vil i karma-systemet der er jo klart 6´´er banden der er på spil der.  Jeg vil skide det system et lang mars især når man ikke kan se med 100 % sikkerhed hvem der uddeler dem og med link til det spørgsmål så man og andre kan se om den er berittet"

Og pudsigt nok dukker der en negativ karma op til mig ca. 6 min. senere!!!!
Kan godt være du vil skide systemet en lang mars (march??!?), men det afholder dig da tydeligvis ikke fra at bruge det...

Glatnakke!
Avatar billede bredker Nybegynder
10. september 2006 - 00:21 #44
det samme har han gjort ved mig
viser bare tydeligt hvor dårlig en bruger han er , der er da ikke mange brikker at flytte rundt med
Avatar billede mick Nybegynder
10. september 2006 - 16:57 #45
Af og til bliver man bare forbavset over hvor lidt social IQ og selvindsigt nogen folk har. Der er tydeligvis et eller andet som har gået gruelig galt i vores kære vens barndom, for mangelen på kundskab om hvordan man opfører sig overfor andre mennesker er slående. Man kunne jo være fristet til at anbefale psykolog, men lad det nu ligge.....
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2006 - 23:52 #46
>> Og desuden den sidtse nævnte karma jeg har fået af fromse. <<
Absolut velfortjent, og bemærk detalen UNDERSKREVET!!!

>> hvis jeg bare kunne svare tilbage med divs. oplysninger til brug til hans formål ville jeg sku' gøre det. <<
Hvilke oplysninger, jeg har sq ikke brug for nogle oplysninger, du er mig en kilde til stadig undren, og ind imellem en mavekrampeudløsende latter, er det hvad du mener med formål?

>> Men har valgt ikke at dumme mig i taleformen. så derfor gør jeg det på min måde.
<<

Hvis du ikke kalder det her at dumme dig, så ved jeg sq ikke hvad du kalder det.
Din dumhed og useriøse behandling af folk der prøver at hjælpe dig, har nået nye højder, i guder hvor er du forfærdelig at høre på.