Avatar billede mtilsted Nybegynder
15. maj 2001 - 14:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Baggrunds farve

Hvordan saetter man baggrundsfarven med MacOS 9.1?
Jeg kan godt gaa ind i udseende og vaelge mellem en masse pre-definerede farver(Solgul, slikkepind o.s.v) men hvordan vaelger jeg en farve som ikke er pre-defineret??

Avatar billede Jman Praktikant
15. maj 2001 - 14:46 #1
laver en farve i et photobehandlingsprogram
og bruger denne som patterne/tile
Avatar billede mtilsted Nybegynder
15. maj 2001 - 14:54 #2
Men den slags har jeg ikke installeret, med mindre de følger med MacOs 9?
Hvorfor kan man ikke bare definere en farve???

Avatar billede Jman Praktikant
15. maj 2001 - 15:16 #3
har du ikke et billedbehandlingsprogram ?
Avatar billede mtilsted Nybegynder
15. maj 2001 - 15:21 #4
Jeg har ikke installeret noget. Jeg er programør ikke grafiker!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
15. maj 2001 - 15:25 #5
er det baggrunden på skrivebordet du mener ? kig på www.macdesktops.com og se om du ikke finder et baggrunds billede der passer til din smag...

/thomas
Avatar billede mtilsted Nybegynder
15. maj 2001 - 15:31 #6
Jeg har et baggrundsbilled. Men det fylder ikke hele skærmen, saa resten af skærmen skal have en bestemt baggrundsfarve.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
15. maj 2001 - 15:40 #7
Prøv at vælge \"Anbring Automatisk\" Så skalerer den selv billedet.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
16. maj 2001 - 15:50 #8
Men den skal IKKE skalere billeded. Den del af skærmen der ikke er dækket af billeded skal bare vaere en speciel graa farve.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
16. maj 2001 - 16:51 #9
Prøv at hente denne:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=1870

Kanon grafik program, hvis man ikke har brug/råd til photoshop :)
Avatar billede mtilsted Nybegynder
16. maj 2001 - 16:56 #10
Jeg skal ikke have noget grafik program. Jeg er programør!!!

Jeg skal bare kunne definere min baggrundsfarve selv.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. maj 2001 - 22:06 #11
Hej mtilsted!
Det kan sagtens lade sig gøre, men det er lidt omstændeligt. Først skal du finde et område, hvor lille det end må være, hvor din farve er repræsenteret på skærmen. Du kan evt. lave en webside med den rigtige farve som baggrundsfarve. Dernæst skal du lave en kopi af dette område. Hvis du ikke har SnapzPro eller lignende, der kan gøre næste trin automatisk, må du bruge æble-shift-4, og så indramme det du vil have. Det vil give dig en fil i roden på den harddisk din systemfolder er i ved navn Billede 1. Det åbner du (med tekst og lyd/Simpletext), udvælger igen det du gerne vil have (evt. æble-A for det hele). Det kopierer du nu med Æble-C, og så åbner du dit udseende-kontrolpanel, fjerner dit desktop-billede, trykker æble-v for at indsætte, og så vil du kunne finde farven som \"Uden navn\" i listen over baggrunde. Det skulle løse dit problem. Det lyder i øvrigt som om du ville more dig med det kontrolpanel der hedder Window Monkey, som du helt sikkert kan finde på versiontracker.com. Sig til hvis det ikke virker!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
17. maj 2001 - 08:15 #12
hvad er der galt i at installere et grafik program ? ..det gør dig da ikke til en dårligere programør ?!
Avatar billede mtilsted Nybegynder
17. maj 2001 - 14:27 #13
Det ville vaere spild af tid, hvis jeg skulle installere, og laere at bruge et grafik program. Jeg er fulstændig umulig som grafiker.
Avatar billede Jman Praktikant
17. maj 2001 - 14:35 #14
hvad skal du bruge ? så sender jeg dig en blok med den farve !
Avatar billede darkmoon Nybegynder
17. maj 2001 - 14:41 #15
>> superior: argh, det skulle jeg lige til at foreslå ;)

>> mtilsted: okidoky, hvad programerer du i ?
Avatar billede Jman Praktikant
17. maj 2001 - 14:42 #16
:)
Avatar billede mtilsted Nybegynder
17. maj 2001 - 15:34 #17
Jeg programmere Java, og den eneste grund til at jeg i øjeblikket arbejder paa Mac er at Apple har en temlig speciel ikke standart implementering af
drag and drop saa jeg var nød til at lave en speciel mac version af vores program.

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad det skulle hjælpe at faa et stykke grafik i den rigtige farve, man kan jo kun bruge 1 baggruds billed.

btw: Hvordan sætter man muse farten OP!
Jeg har sat den til hurtist i kontrol panelet, men jeg syntes stadig den er alt for langsom.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
17. maj 2001 - 15:44 #18
hvad er det for en mus ? ..en ny eller en gammel ?
Avatar billede mtilsted Nybegynder
17. maj 2001 - 16:12 #19
Den der følger med G4 cube.
Avatar billede Jman Praktikant
17. maj 2001 - 16:32 #20
hvis det er den nye med infrarød - så benyt den direkte på skrivebordet.. det er det bedste
Hvis du får en grafikblok, kan du anbringe dette side om side i dropdown (default er anbring automatisk)
Avatar billede mtilsted Nybegynder
17. maj 2001 - 16:48 #21
Den køre glimrende, musepilen bevæger sig bare forlangsomt i forhold til hvordan jeg bevæger musen paa mit bord. Dette er ikke en fysisk fejl ved musen, men et problem med at MacOS ikke tillader nok acceleration.

Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
23. september 2001 - 23:21 #22
haha, en windows mand faret vild i mac-verdenen... :o)

Forstår ham egentlig godt, for det er da noget møg, bare for at ændre baggrundsfarven...