Avatar billede ravnemor Juniormester
28. august 2006 - 22:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Surftown og smartftp opsætning

Jeg har idag købt mig et domæne og plads på surftown.dk

Jeg har så smartftp til at uploade med, men selvom jeg følger deres instruktioner meget nøje og i alle mulige kombinationer med og uden safe mode, så vil ftp´en simpelthen ikke give forbindelse. Den kommer hver gang med error 530 som åbenbart er fejl i login eller password.

Domænet er www.klojs.dk og oplysningerne i velkomstmailen var under ftp:

FTP:
Host Name: ws21.surf-town.net
Login: klojs
Password: ******

Antallet af stjerner er tilfældigt da jeg jo ikke vil antyde noget om mit password :-)

Når jeg går ind på surftowns forside, kan jeg sagtens logge på med loin og pw, men ikke via smartftp.

Hvad søren gør jeg galt ???
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. august 2006 - 00:27 #1
Når du logger på via Surftown kan man komme ind til en menu der hedder noget med FTP konto indstillinger, der kan du angive nyt password til din FTP.
Finder lige den rigtige sti...  2 sek
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. august 2006 - 00:32 #2
Under konto --> Ændre password --> øverste grå bjælke -->FTP/Brugerkonto --> FTP oplysninger --> Under kodeord klik på det lille hvide dokument og ændrer så dit kodeord.

Håber det hjælper.
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. august 2006 - 13:25 #3
Jubiii, det virkede. Jeg havde set den skærm flere gange, men troede bare det var det samme som jeg gjorde da jeg ændrede password første gang jeg loggede ind efter jeg fik velkomstmailen med det "grimme" genrerede password, men man skulle åbenbart også lige fortælle dem at ftp programmet skulle bruge det nye password.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. august 2006 - 13:27 #4
Velbekomme.
Har selv haft samme problem tidligere.
Godt det virker igen :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. august 2006 - 15:03 #5
Jeg behøvede ikke engang at bruge deret kryptiske hostname ws21.surf-town.net

Jeg brugte bare ftp.klojs.dk

Det kan jeg bedre forhoolde mig til :-)