Avatar billede repro6 Nybegynder
28. august 2006 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Centrering vand- og lodret

Hej,

Jeg vil gerne lave en hjemmeside, hvor siden skal være fuldstændig centreret i browseren. Både vandret og lodret. Dette skal gælde uanset skærmopløsning.

MVH P
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
28. august 2006 - 15:53 #1
Her er en toturial om hvordan du kan centrer en side med CSS
http://www.jart.dk/jgom/tutorials/tutorials.html
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. august 2006 - 18:02 #2
Det kan gøre med både div's og table's ... den eneste ulempe ved en tabel er at man kan ske at det ikke er muligt at se alt indholdet - og at man ikke kan scrolle hen til det ... hvis det er kan du evt. også kigge i denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/728439#rid6399018 (men, ellers skal du køre efter mindste nævneren 800x600 hvis du gør det med div's)
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. august 2006 - 18:02 #3
arg Edit: den eneste ulempe ved en tabel ...
skulle være: den eneste ulempe ved div's ...
Avatar billede repro6 Nybegynder
29. august 2006 - 09:23 #4
Nu har jeg fået tabellen til at være "midterstillet" men nu driller det med at smide billeder ind. Jeg arbejder i GoLive, og billedet ryger udenfor tabellen, men hvis jeg gør browseren mindre fiser den ind i tabellen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. august 2006 - 09:50 #5
Kast en <div style="position:relative;">...</div> inden i td'en og placer alt indholdet i den interne div (lyder til at du bruger position absolute?) ... eller kast et eksempel ...
Avatar billede repro6 Nybegynder
31. august 2006 - 08:26 #6
jesper moeller med centrer side i css fungerer super.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
31. august 2006 - 09:43 #7
Glad for du kunne bruge min tut :-)