Avatar billede dotdonk Nybegynder
28. august 2006 - 11:44 Der er 8 kommentarer

Overskrive værdier i en tabel fra en anden?

Hej med jer..

Jeg har en Country tabel i min sql server 2005 og en School tabel.

De ser sådan her ud:

* School tbl.

-------------------------------------------------------------
Coutry    |      School      |    City  |    Disabled
-------------------------------------------------------------
Østrig    |  Akademie Kran... |    Wein  |    NULL
Østrig    |  Akademie Brak... |    Wein  |    NULL
Østrig    |  Akademie Hemm... |    Wein  |    NULL

* Country tabel
--------------------------------
CoutryID  |      Country
--------------------------------
7          |      Østrig

Case:

Jeg skal have lavet en Query som tjekker på det land som står i School tabellen og henter countryID'et ud fra Country tabellen, som matcher med det land som også står angivet der.

Det næst skal den overføre countryID'et fra Country tabllen og over i i School tabellen i et ny fel jeg har oprettet som hedder CountryID.

Er der nogen som kan hjælpe mig med det?

Mvh

DD.
Avatar billede dotdonk Nybegynder
28. august 2006 - 11:45 #1
ups... glemte at skrive at feltet Disabled skal sætte til false hos alle.
Avatar billede coderdk Praktikant
28. august 2006 - 11:47 #2
Vil denne ikke kunne gøre det?

UPDATE School s SET s.CountryID = c.CoutryID INNER JOIN Country c ON s.Coutry = c.Country

:)
Avatar billede coderdk Praktikant
28. august 2006 - 11:48 #3
UPDATE School s SET s.CountryID = c.CoutryID, s.Disabled = false INNER JOIN Country c ON s.Coutry = c.Country

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2006 - 01:38 #4
UPDATE school
SET countryid = (SELECT contryid FROM country WHERE country.country=country.country)

måske
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 20:56 #5
dotdonk ?
Avatar billede dotdonk Nybegynder
23. oktober 2006 - 15:56 #6
Hej

afslutter tråden da jeg fik det til at virke med jeres eksempler. Tak for hjælpen og sorry for den lange svar tid.

kom med nogle svar så smider jeg points.
Avatar billede coderdk Praktikant
23. oktober 2006 - 19:13 #7
Ok :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2006 - 20:04 #8
ok