Avatar billede Skoven Novice
27. august 2006 - 18:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til køb af "Gamer" fladskærm

Hej...

Er i gang med at samle en ny comp. (http://www.eksperten.dk/spm/727043) og står og mangler en skærm til denne.

Det skal være en fladskærm (ved godt at det ikke er det bedste til spil!) i min 19" og med digital indgang.
Ved ikke helt om det skal være en "widescreen" eller hva?
prisen er "næsten" ligegyldig.
da den skal bruges til spil (og meget andet) skal responstiden vel være lav ikke? 2ms?
Kontrast - hvad er godt her? 1:???

på forhånd tak...
Avatar billede Skoven Novice
27. august 2006 - 18:17 #1
lige et ekstra spørgsmål. de fleste spil kan godt køre i widescreen ikke?
Avatar billede Skoven Novice
28. august 2006 - 15:33 #2
okay...
har været inde og lede lidt - ville denne her ikke være en mulighed: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=219250
er der nogen der har nogle bedre forslag? gerne i widescreen og/eller 20".
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 01:25 #3
Den du foreslår er helt klart en svedig skærm og kan godt bruges til gaming.. Så den ville være et finno køb..

Skal den være større ville jeg klart vælge denne, som er rigtig fed
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=193977
Avatar billede Skoven Novice
29. august 2006 - 12:05 #4
drgonzo
tak for det - har lige været inde og kigge en test af den (http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1150095276) hvor den klarer sig rigtig godt!
Hvad ville du vælge hvis du skulle vælge mellem de 2 skærm der er linket til i dette spørgsmål?
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 12:50 #5
jeg ville klart vælge 20.1 tommer skærmen.. Den er widescreen, har bedre lysstyrke, dobbelt så godt kontrast forhold.. Om det er 2 eller 6 ms gør ikke det helt vilde, så længe det er så gode lys/kontrast forhold.. Og ikke at forglemme den høje blærerøvsfaktor i en 20.1 tomme skærm ;) Blev faktisk selv rimeligt lun på den da jeg fandt den, men er desværre på SU så der går nok lidt tid før jeg får råd ;(
Avatar billede Skoven Novice
29. august 2006 - 12:54 #6
he he... ja SU er ikke så fedt (har været der!) - men de fleste spil kan godt køre i "wide-sreen" opløsning ikke?
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 12:54 #7
Har selv denne her http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160883 den har noget dårligere tal end den 20.1 børge der og den kører spil/film helt fint
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 12:55 #8
jo de fleste spil kan køre widescreen, hvis ikke spillet kan originalt, ligger det som regel i en patch/update da widescreen bliver mere og mere populært :)
Avatar billede Skoven Novice
29. august 2006 - 12:57 #9
okay... det bliver sku NEC'en så! tak for hjælpen - gider du ligge et svar!?
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 13:03 #10
Klart.. Hvis du husker det, kan du så ikke lige skrive hvordan den kører når du får den? :)
Avatar billede Skoven Novice
29. august 2006 - 13:14 #11
jo det skal jeg lige se om jeg kan huske... men det bliver først om et stykke tid da jeg ikke har alle delene til min comp. endnu.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 13:19 #12
cool, thanx
Avatar billede Skoven Novice
30. august 2006 - 20:16 #13
hej drgonzo.
Har lige sat min nye skærm til min fars comp. via digital indgang...
Og der er et kanon billed på den! Virkelig imponeret!
Har dog ikke prøvet at spille på den endnu men film-visning klarer den uden problemer! Så endnu engang tak for dit foreslag - det var godt :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. august 2006 - 21:01 #14
lyder jo super duper :)