Avatar billede muzzy Nybegynder
27. august 2006 - 15:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

køb af nyt hardware

hej
jeg skal ud og købe  nyt hardware
og jeg ville gerne have et par meninger om pengene er givet godt ud og om det overhovedet kan lade sig gøre ...

bundkort
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=84092
er en 300W strømforsyning nok til dette

cpu
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=86106

skærmkort
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=78847

køler
http://www.expressdelivery.dk/asp/index1280.asp?varernr=CL-P0268&goto=productinfo&gruppe=Koelere&undergruppe=Koelere-CPUkøler-754&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

jeg giver mine 200 point til den der kommer med den bedste og ærligst hjælp

takker
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. august 2006 - 16:23 #1
Det ser rigtig fint ud, Asus laver rigtig fede bundkort, core2duo er en super vild cpu, men strømforsyningen er for lille.. Det store GFX kort sluger en del juice, jeg ville klart anbefale dig en 500w psu

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174264 500w lownoise (12db) psu
Avatar billede muzzy Nybegynder
27. august 2006 - 16:32 #2
oki takker ... jeg vil lige vente og se om de er flere der byder ind
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2006 - 16:51 #3
Core 2 Duo bruger ca 70W, 7900GTX bruger ca 255W så jeg ville anbefale dig en 450-500W af god kvalitet :)
Avatar billede muzzy Nybegynder
27. august 2006 - 17:01 #4
oki cool jeg har fundet den her http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=61617
er den fin ... hvad med køleren . .er den også god nok
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2006 - 17:39 #5
Den ser da fin nok ud, jeg ville købe en mere lydløs en som denne http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156794 - Bemærk at de måler W lidt underligt - Den 500W som jeg linker til er i realiteten kun 350-400W, de 500W er kun i korte peaks
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2006 - 17:40 #6
(Nu står der godt nok Q-Tec, men jeg har noget imod Trust, så jeg ville bruge en anelse mere og købe et andet mærke)
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2006 - 20:11 #7
hvorfor ikke spare portoen og købe en køler hos proshop

når muldvarpen nu for alvor alligevel er fremme, hvorfor så ikke sikre sig muligheden for at køre SLI

tænkt på ram, du kan ikke genbruge evt gamle ddrram

hvorfor købe cpu med køler du aligevel vil skifte

husk at grafikkortet optager 2 slots, tilgængæld skulle den løsning give et forbedret lydniveau, skriver pc world om et lignende kort fra POW

find selv på flere irriterende spørgsmål:-)
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2006 - 20:14 #8
vil for en god ordens skyld nævne, at der ikke er vga udgang på grafikkortet
Avatar billede muzzy Nybegynder
27. august 2006 - 21:26 #9
ja det med køleren er rigtig nok .. hvad er SLI

jeg har de her ram http://www.enavia.com/dk/da/con/products/Showproduct.aspx?hierarchyid=.690.691.839.1204.1213.&productid=2330304

oki jeg syntes bare ikke jeg kan læse at der var køler på -- min fejl

men at der ikke er vga udgang kan man bare bruge en om former til digital
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2006 - 22:31 #10
De ram kan du ikke bruge med det bundkort, så det skal der lige være styr på. Kan dog heller ikke se, at de kan bruges med den cpu, så det er jo lidt af et problem. Du skal have ddr2 ram til den konfiguration

SLI, betyder, at du kan køre med to identiske grafikkort. Du kan altså senere hen købe dig et magen til, og få et solidt boost.
Er du til grafikkort fra ATI, hedder systemet Crossfire

cpu in a box, betyder, at der er en køler/blæser med i prisen, som dog uden tvivl er mindre effektiv en den du har kig på

Du kan helt sikkert få en omformer, hvis din skærm ikke har en dviindgang, spørg fx hos forhandleren af dit grafikkort
Avatar billede muzzy Nybegynder
28. august 2006 - 18:36 #11
oki jeg har kigget lidt rundt nu efter nogle andre ram  og er kommet frem til dem her
http://www.enavia.com/dk/da/con/products/Showproduct.aspx?hierarchyid=.690.691.839.1204.1214.&productid=1001095

hmm jeg tror at hvis jeg køber det grafikkort for jeg ikke brug for og opgradere hved og købe et mere .. oki jeg kan ikke lige se at den cpu er med køler .. men det vil da altid hjælpe og købe en køler jeg har kigget på .. cpu vil da køre bedre ik ....
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. august 2006 - 22:59 #12
Der skal self køling ppå, men om det er den ene eller den anden er hip som hap for ydelsen, med mindre du skal OC
Avatar billede c-holst Novice
29. august 2006 - 22:26 #13
Diverse
Pakketype    Intel Boxed

citat fra linket til din cpu

tænkte nu også mere på, om ikke den køler larmer lidt mindre end standartkøleren. opgivet til 18db

Det med SLI var også bare en tanke jeg havde, hvor du siden hen har muligheden. Om der så er fornuftigt er jo en vurdering i forhold til pris og ydelsesløft

her lidt inspiration angående sli vs single
http://edb-tidende.dk/hard/artikel.php?id=200604022135
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. august 2006 - 23:36 #14
Du skal dog have forholdsvis store kort i sli/crossfire før det ikke kan stikkes af enkelt kort.. Eksempelvis ville det være ligegyldigt med 2 stk 6600GT i sli når 1 stk 7900GT er billigere og bedre end de 2..
Avatar billede muzzy Nybegynder
31. august 2006 - 21:58 #15
oki men kan vi godt blive enige om at det vil være en små hidsig maskine med det grej i ..
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. august 2006 - 23:08 #16
helt sikkert
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. september 2006 - 20:33 #17
mere du mangler hjælp til? ellers husk at få lukket spm
Avatar billede muzzy Nybegynder
03. september 2006 - 11:05 #18
jep c-holst  du for dq pointene ..
Avatar billede c-holst Novice
03. september 2006 - 13:13 #19