Avatar billede donslund Nybegynder
15. maj 2001 - 11:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import i 3D studio Max.

Kan man ikke importere et vectorbillede i Studio Max?
Foreksempel et Illustrator billede.
Avatar billede nkh Nybegynder
15. maj 2001 - 11:41 #1
Jo - Det kan du.
I 3D Studio MAX R3 kan du importere AI filer uden problemer gemt i version 3 til og med 8.

I MAX vælger du Import fra Menuen File. Vælg filtype til Adobe Illustrator. Herefter skal du tage stilling til to ting. Først Merge (Indsætte) eller Completely replace (Oprette ny scene). Derefter om de importerede objekter skal være som et objekt eller som selvstændige objekter (Hver linie for sig).

Mvh
Niels
Avatar billede donslund Nybegynder
15. maj 2001 - 12:42 #2
I den version jeg har, kan jeg kun importere *.3ds, *.prj, *.shp eller *.dxf filer. Min version er 3D Studio Max Release 1.
Det er måske på tide, at jeg får en nyere version.

Hvordan løser jeg mit problem?
Avatar billede donslund Nybegynder
15. maj 2001 - 12:44 #3
Jeg har et vectorbillede, som jeg gerne vil have lavet 3d. Er det ikke lettest i studio max? Men skal jeg tegne det forfra?
Avatar billede nkh Nybegynder
15. maj 2001 - 12:58 #4
Hej
Jo - Det er måske nok på tide du opgradere din MAX version - De er jo nu kommet til MAX R4.

En anden metode, er selvfølgelig at optegne det igen i MAX. Du kan så her exportere billedet i Illustrator som eks. et TIF billede. Placere det som låst baggrund i MAX og så tegne MAX splines ovenpå.

Du kan f.eks. også oprette et materiale med TIF-billedet som simpel Texture, for derefter at påføre materialet på eks. en Box med samme proportioner som dit billede. Igen her tegnes ovenpå.

Men med en opgradering er ovenstående ikke nødvendigt.

Mvh
Niels