Avatar billede coladrenge Nybegynder
24. august 2006 - 08:21 Der er 2 kommentarer

får fejlen provider: Named Pipes Provider, error: 40

hej

jeg får fejlen når vi prøver at connecte til msSQL 2005 på vores Windows server 2003.
Hvis der er nogen som kan løse opgaven for os - så vil vi gerne betale for at få det gjort hurtigst muligt (ved ikke om man må dette i et spørgsmål - men det er meget vigtigt at det kommer op og kører)

__________

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)

Source Error:

Line 111:
Line 112:            sqlcommand.Connection = sqlCon;
Line 113:            sqlCon.Open();
Line 114:            SqlDataAdapter sqlAD = new SqlDataAdapter(sqlcommand);
Line 115:            sqlAD.Fill(ds, "PageTranslations");

Source File: c:\Inetpub\wwwroot\AutoPilotWork\App_Code\dbConnector.cs    Line: 113

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)]
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +264
  System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +244
  System.Data.SqlClient.TdsParser.Connect(Boolean& useFailoverPartner, Boolean& failoverDemandDone, String host, String failoverPartner, String protocol, SqlInternalConnectionTds connHandler, Int64 timerExpire, Boolean encrypt, Boolean trustServerCert, Boolean integratedSecurity, SqlConnection owningObject, Boolean aliasLookup) +1287
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance) +1274
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance) +385
  System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection) +808
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options) +54
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject) +702
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject) +81
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject) +1835
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +110
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +263
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +272
  dbConnector.accesDBTitle(String pageid) in c:\Inetpub\wwwroot\AutoPilotWork\App_Code\dbConnector.cs:113
  Default.setTitle() in c:\Inetpub\wwwroot\AutoPilotWork\Default.aspx.cs:29
  Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\Inetpub\wwwroot\AutoPilotWork\Default.aspx.cs:20
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +25
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +58
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +127
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +101
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2588

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.42
Avatar billede gertp Nybegynder
24. august 2006 - 08:28 #1
Avatar billede gertp Nybegynder
28. september 2006 - 14:49 #2
lukketid?