Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. august 2006 - 00:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TV Out Forskellig skærmbilleder på PC og skærm?

Hej

Mit spørgsmål er:
Kan man istedet for bare at lave en "klon" af skærmbilledet på PC'en, som sendes over til TV'et lave to forskellige billeder? det skal forstås på den måde, at jeg skal kunne sidde og arbejde på min PC med normal opløsning og normalt windows alt imens der kører én film i baggrunden, som så ses på fjernsynet i opløsningen 640 f.eks.
Findes der nogle programmer til at gøre dette? har hørt om noget ved navn TVtool som skulle kunne gøre det, men har endnu ikke fået det til at virke.
hvis hvilke og hvordan?
Avatar billede triggy Nybegynder
23. august 2006 - 00:54 #1
kommer lidt an på, hvilket grafikkort du har. hvis det er dual-channel, kan du sætte det op i admin-interfacet til grafik-driveren. der kan du sætte den til stretch eller expand, og så trække din medieafspiller eller andet over på tv'et.

Hvis du ikke har den mulighed, ved jeg ikke om det kan lade sig gøre
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. august 2006 - 06:40 #2
Jeg har brugt Extend, både på mit gamle Nvidia kort og mit nye ATI kort! Så jeg regner med du bør kunne gøre det med begge!
Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. august 2006 - 14:18 #3
Mit grafikkort er et NVIDIA Geforce 6600GT..
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. august 2006 - 14:45 #4
Så bør du også kunne bruge extend! Kan desværre ikke guide dig, det er for længe siden jeg har haft en Nvidia kort! Men det ER muligt!
Avatar billede c-holst Novice
23. august 2006 - 20:19 #5
samme sted som du i sin tid aktiverede "clone" kan du vælge flere andre muligheder
egenskbaber for skærm, instilinger, avanceret, fanebladet geforce...nview instilligner

være obs på, at det ikke er alle aplikationer der kan køre på både primær og sekundær, og at nogle ting vil lukke ned for den sekundære skærm. Dette kan du læge med ved at skifte mellem hvilken der er primær og sekundær

så leg lidt med det, og kom med flere spørgsmål hvis det driller. Det gør det sikkert med divx og den slags:-)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. august 2006 - 21:12 #6
jeg prøvede at køre den extend i TVtool da jeg ikke kunne finde en måde at gøre dette på i nvidia driveren, men dette virkede ikke og nu har jeg så læst at det nemt kan gøres med Nvidia driveren, men hvordan  ?
Avatar billede c-holst Novice
23. august 2006 - 22:07 #7
højreklik på din skærm og følg denne lille guide
egenskbaber for skærm, instilinger, avanceret, fanebladet geforce...nview instilligner
så skulle du gerne ende der

har du nviewikonet nede i trayen(vd uret) højreklik på det og vælg nview display settings, se hvad du har der.

bemaærk i øvrigt, at bruger du tv-tool, skal du inde i nvidiadriveren sætte skærmen til single. (anbefalede tvtool tidligere i hvert fald) mener ikke tvtool kan noget af betydning du ikke kan med driveren.
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:14 #8
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)