Avatar billede rallehimself Nybegynder
22. august 2006 - 23:06 Der er 3 kommentarer

Mediaplayer vil ikke afspille radioprogrammer fra DR1

Hej Eksperter
Jeg har den seneste måned haft problemer med at høre radioprogrammer fra DR1. Hver gang jeg klikker på linket siger mediaplayer:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen, da den angivne protokol ikke understøttes. Hvis du har indtastet en URL-adresse i dialogboksen Åbn URL-adresse, kan du prøve at anvende en anden transportprotokol, f.eks. "http:" eller "rtsp:"."

Problemet er kommet fra den ene dag til den anden, men jeg har ikke den fjerneste anelse om, hvori problemet kan ligge.

Jeg har en anden computer, hvor det sagtens kan lade sig gøre, og jeg har en kammerat med en præcis magen til computer, hvor det også kan lade sig gøre at høre programmerne.

Nogen der kan hjælpe ???
Avatar billede rallehimself Nybegynder
22. august 2006 - 23:19 #1
Hvis det kan hjælpe, så prøvede jeg at klikke på flere oplysninger om problemet og følgende kom frem

C00D11BB: Kan ikke afspille filen
Windows Media Player kan ikke afspille filen, fordi den angivne protokol enten ikke understøttes af Windows Media Player eller af serveren.

Hvis du har fået vist denne fejlmeddelelse, efter du har klikket på et hyperlink på en webside, kan hyperlinket være ugyldigt.

Hvis du har fået vist denne fejlmeddelelse, efter du har skrevet en URL-adresse (Uniform Resource Locator) i dialogboksen Åbn URL-adresse, skal du prøve at åbne filen ved hjælp af en anden transportprotokol (f.eks. "http:" eller "rtsp:").

Følgende protokoller understøttes af Windows Media Player med den viste syntaks:

mms://server/filnavn (f.eks. en fil med filtypenavnet .wma, .wmv, .asf eller .mp3)
http://server/filnavn
mms://server/sami.asf?SAMI=http://server/sami/sami_demo.smi (SAMI-fil)
Hvis Windows Media Player understøtter protokollen, og du alligevel ikke kan afspille indholdet, skal du sørge for, at Windows Media Player er konfigureret til at bruge alle de understøttede protokoller.

Sådan konfigureres protokolindstillinger
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Netværk.
Marker afkrydsningsfelterne ud for alle protokollerne i området Streaming-protokoller.
Bemærk!

De understøttede protokoller kan kun bruges til at streame digitale mediefiler. Windows Media Player kan ikke bruges som browser.
Fejl-id = 0xC00D11BB, Betingelse-id = 0x00000000
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. august 2006 - 23:58 #2
Brug IE istedet så er der ingen problemer. ;-)

http://www.dr.dk/P1/Programmer/20050819131508.htm
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. august 2006 - 20:01 #3
Kunne svaret bruges?