Avatar billede don_luca Nybegynder
22. august 2006 - 18:00 Der er 10 kommentarer

Placering af punkt på grafikstykke.

Hejsa
Jeg har et stykke grafik som er 100 x 100 pixels samt en tabel med en masse koordinater i.
Det jeg gerne vil lave er noget som ligner nedenstående:
http://wow.gamepressure.com/quest.asp?ID=181
Det skal kunne genereres dynamisk når siden loades.
Avatar billede barklund Nybegynder
22. august 2006 - 18:02 #1
Okay? Og hvad skal du så have hjælp til? For vi hjælper gerne med at lave scriptet, men vi laver det ikke for dig :)

Skal du bare have en færdig dimmer, så hop over i opgave/job-kategorierne :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. august 2006 - 18:13 #2
Du skal have gang i noget GDlib, som man kan bruge til at generere billeder med fra PHP.
Avatar billede don_luca Nybegynder
22. august 2006 - 18:18 #3
Jeg tænkte nu mere på om i havde nogle eksempler på hvordan man aflejrer pixels på et stykke grafik. Måske kunne man generere et stykke transparent gif man smider over eller lignende.
Jeg har ingen anelse om hvordan det kan gøres. Men nu kan jeg da søge lidt på GDlib og se hvad det er for noget.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. august 2006 - 18:23 #4
don_luca: måske ville det simpelthen bare være nemmere at placere en transperant gif (kryds) oven på det andet billede med ren html kode?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2006 - 18:35 #5
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2006 - 18:36 #6
Men gizmo-gizmos forslag er også en mulighed.
Avatar billede don_luca Nybegynder
22. august 2006 - 18:38 #7
Problemet er også at der i nogle tilfælde vil kunne komme op imod 200 markeringer. Det vil fylde lidt voldsomt i html. Det kunne være lækkert hvis det kunne lade sig gøre at lave et jpg eller gifbillede som folk kunne højreklikke på og trykke gem på.
Men måske vil det blive for tungt at generere det. Alternativet kunne være at generere de maps en gang i døgnet på sin egen maskine og så uploade billederne. Men det vil give flere tusinde billeder i steder for de ca 50 stk som er de kort der findes.
Well.. Jeg finder nok en løsning. Andre sites har jo klaret problemet :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2006 - 18:42 #8
Istedet for hver gang at generere et billede, når det skal vises, kan du nøjes med at lave det, første gang, der bliver bedt om det og så gemme det, så der næste gang kan henvises til det gemte billede.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2006 - 18:43 #9
Og for at det ikke skal være dine brugere, der oplever en eventuel langsom generering, kontrollerer du naturligvis at billedet ser ordentligt ud, når du har defineret det. ;-)
Avatar billede don_luca Nybegynder
22. august 2006 - 19:18 #10
ja, det er da en idé. Men det bliver nok nogle javascript rectangler ligesom på det site jeg refererede til tidligere. Det ser relativt nemt ud og belaster sikkert ikke så voldsomt