Avatar billede bengtwendt Nybegynder
22. august 2006 - 09:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Funktionen webshare

Hej

Jeg har en bruger der ønsker at gemme dokumenter på serveren, så ligemeget hvor han er kan han hente dem frem, de skal være beskyttet således at ingen der ikke har lov til at se dem kan se dem.

Helst skal det virke som en extern harddisk, således at hvis man gemmer et word dokument, kan man gemme det på serveren, fidusen med det er at 2 eller flere bruger der har adgang, kan hente fælles dokumenter.

Hvordan laver man dette setup?
Håbe jeg har ramt rigtig gruppe

Bengt
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. august 2006 - 13:54 #1
Hej Bengt

Er det apache eller windows du kører....

/Tue
Avatar billede wendt-net Nybegynder
22. august 2006 - 14:34 #2
Det er Windows server
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. august 2006 - 14:42 #3
Der er 2 måder det kan løses på, der er lette..

1. Installere webdav, så kan han bare trække filerne over i internet explorer, eller bruge netdrive til at mounte et drev, som så tilslutter webdav'en

2. Bruge netdrive til at mounte et drev via ftp, så han ser det som et drev.

eller måske kan subversion, trac eller cvs bruges... Så er der lidt versionsstyring i det også....
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. august 2006 - 14:43 #4
Webdav kan læses mere om her...

http://www.iisfaq.com/Default.aspx?tabid=2488
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. august 2006 - 10:41 #5
hej Bengt

Fik du det til at fungere
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
24. august 2006 - 11:41 #6
Hej ttopholm

Nej jeg har ikke større held med det, på dit link køre der en fin video, men det vil ikke rigtigt lykkes for mig, men jeg prøver stadig.

Bengt
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
24. august 2006 - 14:14 #7
Hej ttopholm

Så lykkedes det, så der er point til dig,
Tak for det

Bengt
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. august 2006 - 14:32 #8
Perfekt....

Jeg skriver lige til dig senere ang. nogle andre ting ;-)