Avatar billede exert Nybegynder
20. august 2006 - 23:02 Der er 6 kommentarer

Bærbar er blevet langsomt

Min HP Pavilion er blevet meget langsom. Den er meget langsom om at starte op (XP Home) og den hakker når jeg afspiller video og musik. Mit umiddelbare gæt er at det er harddisk-problemer, men hvordan finder jeg ud af hvad der er galt.

Har for god ordens skyld pastet en HijackThis log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:57:32, on 20/08/2006

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\Program Files\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe
C:\Program Files\Prevx1\PXConsole.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\PROGRA~1\hpq\Shared\HPQTOA~1.EXE
C:\Program Files\Prevx1\PXAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Malicious Scripts Scanner - {55EA1964-F5E4-4D6A-B9B2-125B37655FCB} - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Prevx\pxbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {5753791b-f607-48ca-814e-91c14d081f9e} - (no file)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Protection Bar - {d1ac752e-883f-4ed8-8828-b618c3a72152} - C:\Program Files\IntCodec\iesplugin.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Program Files\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [PrevxOne] C:\Program Files\Prevx1\PXConsole.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: TabUserW.exe.lnk = C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37840.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://asp07.photoprintit.de/microsite/16/defaults/activex/IPSUploader.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Prevx Agent (PREVXAgent) - Unknown owner - C:\Program Files\Prevx1\PXAgent.exe" -f (file missing)
O23 - Service: TabletService - Wacom Technology, Corp. - C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2006 - 23:24 #1
HAr du mindst 15 % ledig plads på system disken ?

Har du lavet en diskoprydning med efterfølgende defragmentering ?
Avatar billede jacla Nybegynder
21. august 2006 - 02:59 #2
Du kan prøve følgende tip fra www.arlet.dk

Det hjalp mig C",)

vh

Jan
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. august 2006 - 12:09 #3
Du kan teste harddisken for hardware fejl, med harddisk producentens værktøj til den slags. Du finder er udemærket samling af disse værktøjer på www.ultimatebootcd.com
Avatar billede exert Nybegynder
24. august 2006 - 10:02 #4
Der er ikke noget af det overstående der har hjulpet.

Værktøjet fra fujitsu kan slet ikke finde harddisken, men det tror jeg er fordi værktøjet ikke er lavet til bærbare.

Computeren kører også meget langsom i safe mode, og en checkdisk tog i går 6 timer!

Kun ca. 1/4 af harddisken er i brug, men kan det være andet end harddisken den er gal med?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. august 2006 - 11:09 #5
Er du sikker på at det er en fujitsu harddisk. Hvis du starter IBM/Hitachi harddisk toolet vil du formentligt kunne se hvem der har produceret harddisken. Det er kun harddisk producentens tool der kan teste (og i nogen tilfælde se) harddisken.
Avatar billede exert Nybegynder
24. august 2006 - 16:25 #6
Kigger jeg under enhedshåndtering står der Fujitsu.