Avatar billede geforce3 Praktikant
20. august 2006 - 18:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

forskel på m XD og h XD kort

Hvad står de for? Har ikke lige haft tid til at søge så meget, så søger en hurtig forklaring i hvad der bedst kan betale sig til almindeligt brug? hastighed osv..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. august 2006 - 18:40 #1
http://en.wikipedia.org/wiki/XD-Picture_Card#Type_M_and_Type_H_cards

The original xD cards were available in 16 MB—512 MB capacities. The Type M card, released in February 2005 [2], uses Multi Level Cell (MLC) architecture to achieve storage capacities up to 8 GB. As of 2006, Type M cards are available in sizes from 256 MB to 2 GB. However, the Type M suffers slower read-write speeds than the original cards.

The Type H card, first released in November 2005 [3], offers higher data rates than Type M cards (theoretically as much as 3 times faster).[4] As of 2006, Type H cards are only available in 512 MB and 1 GB capacities. It also includes special "picture effects", although most of these are only available in use with Olympus digital cameras.

Due to changes in the cards' storage architecture, newer Type M and H cards may suffer compatibility issues with some older cameras (especially video recording). Compatibility lists are available for Olympus (PDF format) and Fujifilm. The newer cards are also incompatible with some card readers.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. august 2006 - 18:41 #2
og det var et svar
Avatar billede geforce3 Praktikant
20. august 2006 - 19:35 #3
Mange tak :)