Avatar billede rosendal2 Nybegynder
20. august 2006 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor mister jeg forbindelsen ?

Hej

Jeg har en stationær og en bærbar begge sat op trådløst. Mit problem er at den stationære mister opsætningen hvergang den genstartes. Så kan jeg vælge at få windows til konfigurere opsætningen og så kører forbindelsen indtil næste gang. Hvordan får jeg den til at gemme opsætningen ?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 13:20 #1
Du skal da vel selv gemme opsætningen manuelt.
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
20. august 2006 - 13:51 #2
jamen det memer jeg også jeg gør -  klikker på ok - og går ud - forbindelsen oprettes og næste gang er den væk igen
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 13:58 #3
Det vil sige at du klikker på OK hele vejen ud og ikke på noget sted på det røde kryds i højre hjørne. Det er nemlig meget vigtigt. Men det er bare underligt at du kan få det til at køre på den bærbare.
Laves opsætningen på samme måde på begge maskiner? Jeg mener styres de af windows eller af et separat styreprogram?
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
20. august 2006 - 14:32 #4
opsætningen er ens - og ja de styres af windows
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 14:44 #5
Kører du med dynamisk IP-adresse DHCP?
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
20. august 2006 - 15:24 #6
ja
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 15:45 #7
Har du prøvet at checke om alt i egenskaber for trådløs netværksforbindelse er ens i de to maskiner, og har du prøvet at checke om alt i netværksprofilen er ens i opsætningen bortset fra det der ikke skal være det.
Det jeg søger er om der måske er et flueben der mangler eller er sat et eller sted, som ikke skal være der, og fremgangsmåden skal være ens for de to maskiner.
Det er jo peditesserne vi er ude i nu.
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
20. august 2006 - 16:08 #8
har været omkring alt synes jeg - har haft den bærbare placeret ved siden -  tak for forsøget - jeg må nok leve med at få windows til at konfigurere den trådløse forbindelse hvergang
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 16:40 #9
Betyder det at vi afslutter her. Er jeg berettiget til point?

Har du forresten prøvet at slette den netværksforbindelse du har og lave en hel ny? bare lige som den sidste krampetrækning.
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
20. august 2006 - 17:10 #10
du har gjort et godt stykke arbejde giv et svar så giver jeg point  -  prøver lige dit sidste forslag - men har først tid senere
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 17:15 #11
Jeg siger tak.