Avatar billede dengalespuler Nybegynder
19. august 2006 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde AC adaptor til Nintendo 8bit.

Hejsa jeg står og mangler en Ac adaptor til en nintendo 8 bit, jeg ved fra en ven der har en at der skal stå

Ac adaptor
INPUT: 230v 50 Hz 150 mA
OUTPUT: 12v 800 mA 9.6VA

på den, nogen der ved hvor jeg kan købe en der lever op til de specifikationer, helt ny og helst billigt =) kan jeg bruge andre Ac adaptors eller skal der stå præcis det på den ??

Håber nogen kan hjælpe mig =)

MVH
Morten
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2006 - 14:31 #1
http://www.estarland.com/product16948.html - det var en mulighed.

Hvis stikket er et standard stik (ligesom på bærbare), så kan du finde en 12v trafo i el-hobby butikker.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
20. august 2006 - 15:00 #2
nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i strøm men er rimelig sikker på at i USA hvor den butik ligger der har de en helt anden strøm volt i kontakten og altså ikke de der 230 v input desuden mener jeg heller ikke stikket passe.. du/i må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede rynke10 Novice
20. august 2006 - 17:07 #3
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
20. august 2006 - 20:57 #4
Vil det sige at Input er lige meget jeg kan købe hvad det skulle være bare stikket passer, og den har 12v 800mA out ??
Avatar billede rynke10 Novice
21. august 2006 - 03:22 #5
Den kan godt have over 800mA, bare den kan levere strøm nok. Det vigtigste er de 12 V. De skriver 9.6 VA, det er de 12 volt ganget med de 0,8 Ampere, altså effekten.
Den du køber skal bare kunne levere minimum 800mA. Der findes et hav af den slags multi adaptorere, også med forskellige stik. Mon ikke du kan finde en der passer, selv til en gammel Nintendo.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
21. august 2006 - 17:30 #6
ahh okay ja på den måde. men igen er input lige meget ? for man kan jo købe dem meget billigt i udlandet men der har de jo andre indput
Avatar billede rynke10 Novice
21. august 2006 - 17:47 #7
Ja fra USA duer det ikke, for der har de vist 110 volt. I andre lande kan de have et andet stik, altsaa det der skal i stikkontakten. Men du kan sagtens finde en fornuftig i Danmark.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
21. august 2006 - 18:17 #8
okay rynke, du får den skal bare lige hvad det sidste med.

det vil sige at alle i danmark kan jeg købe bare de har 12v ud der minimum kan levere 800mA.

og man kan ikke købe en i USA men godt i andre lande eventuel med et omformer modul der gør at den kan komme i dansk stik. ?
Avatar billede rynke10 Novice
22. august 2006 - 02:08 #9
JEg tror saa ikke det kan betale sig at koebe en med et andet stik, hvis du saa ogsaa skal have et omformer stik. I radioforretninger, byggemarkeder, computerbutikker, har de sikkert lige en model der passer til dig. De koster ikke ret meget, saa se om du ikke kan finde en i DK.
Ellers skal den bare kunne give 12 V og omkring 8-900mA. Dem jeg har set, har 6 forskellige stik til de 12 volt, saa mon ikke du er heldig at en af dem passer.