Avatar billede madzss Nybegynder
19. august 2006 - 11:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC starter ikke

Hej eksperter.

Jeg står i en meget uheldig situation.
Jeg slukkede min computer på korrekt vis søndag, og så da jeg tændte den igen fredag starter den ikke. Både strøm og harddisk dioder lyser(de blinker ikke som de gør når den loader osv), Alle blæsere kører osv. Skærmen tænder ikke, og det lader ikke til at den starter op overhovedet...

Jeg har prøvet at skifte grafikkortet i agp porten ud med et pci grafikkort, men lige lidt hjælper det. Jeg har haft min ene ramblok ude(Dog un den ene, da den anden sidder bag min kæmpe zalmankøler). Der har ikke været tordenvejr, så lynnedslag er det ikke. Strømforsyningen er det nok heller ikke, da den har kørt for, og det er en 300w. Det lugter lidt at et defekt bundkort, jeg kan bare ikke forstå hvordan det er sket...

Ville gerne høre jeres meninger, og gode forslag til hvad der kan være galt, og hvad der kan gøres ved det.
Jeg gør opmærksom på at svar så som køb et nyt bundkort eller skift ramblokken du ikke har haft ude endnu ikke accepteres.

På forhånd tak for hjælpen.

//Mads
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2006 - 11:14 #1
Jeg gætter på strømforsyningen (12 volt kredsen) eller ram
Avatar billede madzss Nybegynder
19. august 2006 - 11:17 #2
jeg er ikke vildere ekspert, så kan du uddybe det med stømforsyningen? ja, det kunne god være ram, men jeg har idt svært ved at teste det, da jeg ikke lige ha reserve ved hånden:(
Avatar billede kop Nybegynder
19. august 2006 - 11:37 #3
på dit bundknap sidder der en lille rød knap, reset bios hiv strømstikket ud tryk på den lille knap i ca 5 sek . sæt sik i og start
Avatar billede madzss Nybegynder
19. august 2006 - 11:52 #4
du mener: Hiv strømstik ud. Tryk på den lille røde knap i fem sekunder, så du resetter bios, sæt strømstik i og start op?
Avatar billede madzss Nybegynder
19. august 2006 - 11:57 #5
kunne ingen rød resetknap finde, så hev backupbatteriet ud... det er jo det samme... Virkede dog ikke:(
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2006 - 12:30 #6
Har du ikke mulighed for at sætte en anden strømforsyning til for at teste - vedr. har du ikke mulighed for at køre med 1 blok ad gangen
Avatar billede madzss Nybegynder
19. august 2006 - 13:01 #7
strømforsning har jeg ikke mulighed for at skifte, men kan heller ikke se hvad der skulle være galt med den når alle blæsere og lamper kører? ram har jeg fået testet. har prøvet med en blok i ad gangen, i hver sit slot, og den starter stadig ikke.
Avatar billede kop Nybegynder
20. august 2006 - 02:00 #8
hvis du kigger på manualen for dit bundkort så vil du helt sikkert finde ,en knap på bundkortet manual viser hvor (som hedder reset bios . jeg er overbevist om hvis du bruger denne funktion så virker svineriet på få sek:::
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
20. august 2006 - 10:00 #9
Jeg har lige nøjagtig samme problem og har haft det i et par uger, kan heller ikke finde ud af hvad det. så kigger med her :D
Avatar billede madzss Nybegynder
20. august 2006 - 11:59 #10
sender lortet til reperation... gider sku ikke bøle mere, men ak fr hjælpen.