Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 21:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

manglende lyd efter installation af nyt grafikkort!

Jeg har installeret et noname tnt2 kort i min pc t erstatning for et S3 std agp kort-jeg havde fin grafik og lyd efter jeg havde sat tnt2 kortet i lige indtil jeg igen sku starte maskinen!nu ka jeg høre at lydkortet fungerer fint lige indtil der kommer billede på!samtidig sker der det at det tager 1 minut før at windows r oppe at køre!når jeg derefter prøver at køre visse spil(F1manager EA OA) kører de Ekstremt langsomt!!Maskinen er en P2 366 64MB!Ja ja grin bare men den burde jo ku klare det her!
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2001 - 21:45 #1
Afinstaller alle drivere og eventuelle programmer til grafikkortet.
Start op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 eller hold CTRL ned ved opstart)
Fjern alle grafikkort i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)
Genstart, og når windows spørger efter en driver, vælger du Standard VGA.
Genstart igen og installer de nye drivere. (Hent evt. de nyeste drivere)
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:48 #2
Hmm tjek om det nye kort kører på asmme IRQ som lydkortet... Evt. prøv at tvinge et af kortene over på en ande IRQ

Eller prøv med linux på www.eLinux.dk :-)
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 21:55 #3
Jeg har prøvet at fjerne lydkort+drivere og derefter genstarte og så fjernede  jeg  grafikkortet      satte det i og så var der billede og lyd indtil j igen sku starte maskinen op!der må sku da være en løsning på det her(jeg er meget taknemmelig for enhver assistance)
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 21:59 #4
der sku ikke være konflikter med irq osv jeg har kørt div diagnoseprog og der sku ik være nogle problemer m det!jeg tænkte om det kunne være bios der sku ændres?
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:59 #5
Genstart igen.. *s*

Format C: og instaler Windows 2000, det håndterer bedre IRQ\'erne

Tjek om de har samme irq!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2001 - 22:01 #6
Du må have en IRQ konflikt mellem grafik kortet og lydkortet, gå ind i device manageren og så om der er udråbstegn eller røde krydser.

Er det nye kort AGP eller PCI.

Kontroller din Motherboard manual for at se hvilke slots der share IRQ og flyt eventuelt et kort, så kommer det til at virke.
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 22:11 #7
Jeg har win98 installeret og jeg formatterede hd (lowlevel) før jeg begyndte på alt det her halløj! maskinen fungerede fint indtil den her berømte genstart!det ka vel ik være meningen at man ska pille det ene og det andet kort ud hver gang man ska \"lege\" med sine yndlingsprogrammer??
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 22:14 #8
det nye kort er også AGP så det burde jo være kompatipelt?
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 22:20 #9
jeg ser nu at der selvom jeg har fjernet kortene i enhedshåndtering og tilhørende drivere dukker  henholdsvis en S3 og en NVIDIA BIOS op når jeg starter maskinen!(dog ikke samtidig) Har det nogen betydning?
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. maj 2001 - 22:30 #10
du har vist ikke pillet din gamle pci grafikkort ud.
- pjat tilside-
du skal flytte lydkortet over i en anden pci slot, for hvis de deler irq vil lydkortet få tildelt en anden , som måske ikke er delt.
jeg forstår bare ikke hvorfor s3 bios dukker op ved opstart.

Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2001 - 22:35 #11
Find ud af hvilke IRQ\'s der er delte ved at kikke i din motherboard manual!

Benyt derefter det slut der ikke er delt.

Der er 6 Ledige IRQ\'s til indstiks kort. Nogle af disse er delt, dem bør du undgå!

En løsning er at flytte lydkortet rundt på de ledige slots til det virker.

En anden er at pille alle kort ud, på nær grafik og lyd, få det til at virke og derefter få resten til at virke. Jeg har en netkort der ikke virker i PCI slot 3, men køre fint i PCI slot 2. Det hedder Plug \'n\' Pray.
Avatar billede zhark Nybegynder
14. maj 2001 - 22:35 #12
Jeg havde lignende problemer, men fandt det S3 i \"Tilføj/fjern\" programmer (kontrolpanel), først da kunne jeg få det nye grafikkort opogdå!
Avatar billede zhark Nybegynder
14. maj 2001 - 22:36 #13
Det var et svar:)
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 22:38 #14
Jeg har måttet sætte det gamle S3kort i for at få det hele t at køre fornuftigt så jeg ka få en løsning på det her!jeg har ikke prøvet det du foreslog,S3 kortets bios dukker op fordi jeg har måttet sætte det i istedet for TNT2 kortet som blir ved med at genstarte pc,en!
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2001 - 22:39 #15
Startede du i fejlsikret tilstand, og fjernede alle grafikkort i enhedshåndtering?
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede zhark Nybegynder
14. maj 2001 - 22:40 #16
Mit nye kort blev ved med at \"ville\" køre med de tidligere drivere, selv om kortet var slettet i enhedshåndtering osv.
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 22:46 #17
Jeg har ikke en manual t motherboardet!jeg troede jeg var vidste noget om pc,er men næ nej lad mig få amigaen igen!(grine)Maskinen fungerer korrekt og burde ku håndtere det her!
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 22:52 #18
jeg synes ikke jeg kan se hvad bundkortet hedder!jeg installerede kortet efter alle kunstens regler(mod statisk elektricitet osv) jeg er meget tæt på at høvle apparatet  ud af vinduet!!
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. juni 2001 - 02:37 #19
der er intet med bundkortet. det er blanding af flere ting.
boot op i fejlsikret som beskrevet før.
fjern i  > start > controlpanel > tilføj/fjern program alle programmer til s3 og den nye graffikkort.
i systemenheder : fjern samtlige grafikkort.
boot op og når den ber om grafik drivere , hvis den siger stadart grafikkort så er det ok.
hvis den ber om drivere , så bare anuller., for ikke at risikere at den finder s3 igen
når windows så er helt indlæst , så kør grafikkorts cd-rommen for at instakllere drivere.
reboot og se hvad det blev til. hvis den stadig finder
s3 ting , så må du fjerne stumperne enten manual eller håbe på at en eller anden regcleaner han gøre det for dig.

Hvidste du at s3 kortene var de lngsomste 3d kort?
og så blev de solgt i så stort oplag?