Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 20:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgraderingsproblem m grafikkort!!

Hej! jeg har investeret i et noname  tnt2 kort t erstatning for et S3 std kort!(AGP) nu har j det problem at j har nydelig grafik men ingen lyd! j ka høre at lydkortet fungerer lige indtil der kommer billede på hvorefter den \"dør\"!jeg har en amitech modek 419c P2 366 m 64MB (j ved d r en gl maskine men alligevel)Jeg har haft fin grafik og lyd samtidig men det var kun indtil jeg startede maskinen op igen!hvis nogen ka hjælpe vil jeg være meget taknemmelig!
Avatar billede arne_byste Nybegynder
14. maj 2001 - 21:01 #1
Er det kun i spil? (virker det i Windows?)

Lyder til at være et driverproblem/en konflikt.

Har du fjernet det gamle kort fra Enhedshåndtering`?
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 21:04 #2
Det er i alle programmer og jeg har fjernet det gamle kort i enhedshåndtering og såvidt jeg ka se er der ingen irq konflikter eller andre problemer!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. maj 2001 - 22:37 #3
Hvad er dit oper. system?
Prøv at sætte det gl. grafikk. i og konstater om lyden kommer tilbage, gør den ikke det, er det ikke dit nye garfikkort.
Har du sat højt. ind i det rigtige stik og ikke forvekslet med mik. ell. noget and. - stikkene er jo ens til lydkortet.
Jeg har lige sat et nyt grafik kort i min uden probl.
Det var et der kostede det halve af eksv. Creative GEforce 2Mx 32Mb ram, men kan det samme, ovenikøbet med mulighed for TV - ~750 kr.
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 23:04 #4
højt stik sidder det rigtige sted med det gl grafikkort fungerer alt fint1jeg kører m win98
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. maj 2001 - 23:15 #5
Du må ind og se på dine irq i kontrolpanel/system/hardware.
Forudsat at der er konflikt i mellem lyd og grafikkort, må du prøvet at reservere/flytte en af irq\'erne så de ikke kolliderer!
Avatar billede praha Nybegynder
14. maj 2001 - 23:26 #6
Der er ingen konflikter m irq osv og det er det der undrer mig meget!når jeg har lyd og grafik osv så burde det vel også være der efter en genstart af maskinen?Jeg har prøvet at flytte irq men det ka man ikke!(siger maskinen)men når der ikke er nogle konflikter så er det vel ikke det der er galt??