Avatar billede great-gizmo Nybegynder
17. august 2006 - 08:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem: 1 alm pc +1 trådløs bærbar + router = ingen internet!

Hej.

Konfiguration:
1 pc på alm netkabel
1 bærbar på trådløst netværk
1 Topcom Skyracer 7011B Router
Telia Stofanet Dynamisk IP

Problemmet består i at jeg kan ikke komme på nettet medmindre jeg genstarter både router og internetadapter.
Men stadig er det kun 1 af de 2 computere der kan komme på nettet. Det er ikke routeren der får adgang til nettet.
Det ved jeg fordi, den pc som ikke kan komme på nettet kan jeg komme ind på routeren med. Hvor imod den som der er internet på kan ikke komme ind på routeren.

Jeg har sat Allways ON på inde ved Telia, der skal man skrive nogle MAC adresser ind. Der har jeg tastet begge pc'er ind samt Routerens Mac adresse.

Den pc som kommer på nettet får en adresse som er helt anderledes end den som routeren skulle give den. Så det er som om at den kører uden om routeren får at komme på nettet.

Nogen der kan hjælpe mig

Hilsen

Steen
Avatar billede rune90 Nybegynder
17. august 2006 - 10:10 #1
har du set efter om DHCP serveren i routeren er slået til???
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
17. august 2006 - 15:05 #2
:-)

Det lyder mest som om du har rod i kablerne.

Du skal sætte modemet til routerens wan side, du er nok kommet til at sætte den ind i den indbyggede switch i routeren. Du har nok kun en ip hos telia og den får en af pc'erne via DHCP(telias) den anden får nok en fra din routers dhcp. Prøv at kører en ipconfig på begge maskiner, når du oplever problemet, og så vil du nok se en WAN ip og en lokal ip.

Eller det er mit gæt....

Venlig hilsen
Klaus
Avatar billede great-gizmo Nybegynder
15. juli 2010 - 22:22 #3
tak