Avatar billede janchr16 Nybegynder
16. august 2006 - 15:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min skærm "snøvler" når jeg scroller på websider og lignende..

Jeg har lige opgraderet min pc med diverse nye dele. Nu er problemet så at den Acer AL1715 skærm der har været tisluttet computeren både før og efter opgraderingen "snøvler" altså hænger lidt i det når jeg skal op eller ned på sider med tekst. Hvis jeg åbner windows jobliste kan jeg se at den bruger 100% af cpu'en som den jo ellers ikke burde kunne ved en 3100+ cpu.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
16. august 2006 - 15:58 #1
"snøvler" er et vidt begreb - men hvis det er hvad jeg forestiller mig skyldes det højst sandsynligt manglende eller forkert grafikkortdriver
Avatar billede gratis Nybegynder
16. august 2006 - 16:23 #2
enig med keysersoze, tjek evt hvad du mangler af drivere etc. med dette freeware program
"Everest Home" http://www.majorgeeks.com/download4181.html
16. august 2006 - 16:23 #3
... jeps - du skal 'finde' den korrekte driver passende til dit grafikkort ... du har sansynligvis pt. (mere eller mindre frivilligt) valg XP's default ...

Så det har ikke noget med SKÆRMEN at gøre...

Hvilket grafikkort har du ?
16. august 2006 - 16:25 #4
16. august 2006 - 16:26 #5
<janchr16>: Forøvrigt - Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede janchr16 Nybegynder
17. august 2006 - 08:41 #6
Mit grafikkort er et nVidia GeForce MX 440.

Efter at have hentet både Everest home programmet og System Information Tool kan jeg se at begge disse programmer ikke kan se hvilken skærm jeg har tilsluttet. Er dette normalt?

Vil arbejde lidt videre med Everest programmet og se om jeg kan lure hvilken driver jeg har installeret.
Avatar billede janchr16 Nybegynder
17. august 2006 - 08:42 #7
Skal jeg lave en rapport i Everest og lægge online? Ville det hjælpe?
Avatar billede janchr16 Nybegynder
17. august 2006 - 08:55 #8
Har lige kigget alle drivers igennem (System Information Tool) men da jeg ikke genkender halvdelen af navnene er det lidt svært for mig at sige om jeg har en driver installeret eller ej. Hvad skal jeg lede efter?
17. august 2006 - 09:33 #9
(Det har ikke nogen med din SKÆRM at gøre ... men skærmkort/grafikkort...)
17. august 2006 - 09:36 #10
For SIW's vedkommende:
[Hardware][Devices][Skærmkort] ...
Avatar billede janchr16 Nybegynder
17. august 2006 - 11:08 #11
dr1 - der er ikke noget der hedder Skærmkort under devices!
17. august 2006 - 12:07 #12
Avatar billede janchr16 Nybegynder
17. august 2006 - 13:12 #13
Ja det er da meget fint, men som jeg skrev tidligere så findes dette punkt ikke på min liste.. der er hverken Skærme eller Skærmkort på listen.

Jeg har prøvet at finde nogle drivere fra nVidia's hjemmeside men ingen af dem virker. Den melder hver gang følgende fejl: "NVIDIA kunne ikke finde nogle drivere, der er kompatible med din aktuelle hardware. Installationsprogrammet afslutter nu."
Avatar billede janchr16 Nybegynder
17. august 2006 - 18:24 #14
Ok så er problemet løst.

Bundkortet var ikke rigtig installeret (filen viaagp1.sys manglede) og dermed kunne grafikkortet ikke findes. Da denne fil blev installeret fandt computeren selv grafikkortet og en passende driver fra nVidia's hjemmeside gjorde at computeren nu kører igen.

dr1 får point's for hjælpen :)
17. august 2006 - 18:29 #15
Ping...

Det var et [svar]...