Avatar billede basco Nybegynder
15. august 2006 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IIS server til Visual Basic.NET 2003

Har installeret VB.NET 2003 og har en IIS installeret. Men kan ikke få lov til at oprette nyt Web-projekt fra min VB.NET 2003 program. Hvordan kan jeg sætte IIS serveren op i mit VB.NET program.

Har også FrontPage på min maskine ... måske den stjæler IIS serveren eller ?
Avatar billede basco Nybegynder
15. august 2006 - 16:25 #1
Fejlen jeg får når jeg forsøger at oprette et Web projekt er : Visual Studio.NET har opdaget at.... WEB server is not running ASP.NET 1.1"
Avatar billede websam Nybegynder
15. august 2006 - 17:13 #2
Det er fordi du skal installere .net frameworket på din maskine da det ikke ligger der.
Avatar billede basco Nybegynder
15. august 2006 - 17:36 #3
okay ....  under kontrolpanel kan jeg se at jeg har
Microsoft.NET Framework 1.1
Microsoft.NET Framework 1.1 Dansk
Microsoft.NET Framework 1.1 Hotfix
Microsoft.NET Framework 2.0
Microsoft.NET Framework 2.0 Dansk

Men ellers ved jeg ikke hvor jeg skla installere det fra ?
Avatar billede websam Nybegynder
15. august 2006 - 17:50 #4
Jeg havde samme problem og endte op med at måtte afinstallere Vs.net, IIS og frameworket og geninstallere det for at få det til at virke.

Hvis det er web applikationer du skal lave vil jeg anbefale at du henter weddeveloper på dette link og kommer igang med .net 2.0 med det samme.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/download/
Avatar billede basco Nybegynder
15. august 2006 - 18:49 #5
har nu installeret det anbefalet og har hurtigt testet det ... sådan !! Smid lige et svar og du får pointene ...

Tror du det skaber problemer at jeg har Framework 2.0 installeret i forhold til min VB.NET 2003 ... virker som om den vil ha' 1.1 ..

Ikke fordi det er vigtigt - jeg bruger denne nye version !

Takker ...
Avatar billede websam Nybegynder
15. august 2006 - 18:58 #6
Det er helt i orden og nej jeg tror ikke det er derfor for jeg har både vs.net 2003 og 2005, samt .net 1.0, 1.1 og 2.0 installeret og det spiller max det hele, men der sker nogen gange noget når man installere som jeg ikke kan forklare.

/Websam