Avatar billede don_luca Nybegynder
14. august 2006 - 18:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Performance ved at brug af chars..

Hej
Er der (om nogen) nævneværdig forskel i performance ved brug af chars som nøgle i forhold til integers?
Jeg mener, hvis man koger det langt nok ned så er en char streng jo også et tal som maskinen bare skal sammenligne på i sin where betingelse.
Hvad siger eksperterne? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2006 - 19:27 #1
Det er meget hurtigere at sammenligne 2 integers typisk af 32 bit end det er at
sammenligne 2 strenge af et eller andet mere elle rmimdre skaebvt antal bytes.
Og det bliver endnu dyrere at sammenligne variabel laengde strenge.

Men men men. Sammenlignet med hvad der ellers sker i en database, saa betyder
det formentligt intet.

Hvis soegning paa integer tager 1 mikrosekund og soegning paa char tager
3 mikrosekunder og du bruger 50000 mikrosekunder paa at laese op fra disk,
saa er 3/1 forskellen jo reelt 50003/50001.
Avatar billede don_luca Nybegynder
14. august 2006 - 22:50 #2
Fino. Det store regnestykke blive ikke forværret af det så.
Tak for svaret.
Hvordan tildeler jeg dig points´ne?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2006 - 00:36 #3
jeg ligger et svar