Avatar billede brian-johansen Nybegynder
14. august 2006 - 12:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Importere views

Hej,

Det er sådan at jeg har eksporteret min database fra en lokal fil til en fil der ligger på en mssql server 2005.

Jeg har dog nogle problemer med at få det til at virke, jeg har fået lavet det sådan at jeg kan se det der ligger  i tabelerne, men jeg har store problemer med at importere mine views.

For det første så ligger den alle mine views i mappen Tables i stedet for i views.

Når jeg prøver at importere fra min lokale mdf fil(kun views, det andet virker fint), så for jeg konstant en fejl der hedder:

Error opening af rowset for "[C:\cafe\App_data\ASPNETDB].[BRIAN].[vw_aspnet_applikation] failed, check that the object exist

Nu er det sådan at jeg har ændret [dbo] til brian, men jeg ved at rowsetet er til stede.

Jeg har tidligere idag stillet følgende spg. og det efter at jeg har gjot dette at det andet er begyndt at give vrøvl
http://www.eksperten.dk/spm/725963

mvh Brian
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. august 2006 - 13:15 #1
Normalt ville jeg lave et script af mine views, og køre scriptet på den anden server. Hvis du laver et script, kan du også åbne scriptet i notepad, eller andet redigeringsværktøj, og lave søg/erstat på [BRIAN] til/fra [dbo].

Nu sidder jeg ikke med SQL Server 2005 her, og kan derfor ikke se de menupunkter som kommer frem, men når du er i Enteprise Manager, eller tilsvarende værktøj i 2005 (Management Stdio?) kan du højreklikke på views, og vælge Generast scripts eller lignende. Her kan du vælge dine views ud, og få lavet et SQL Scripts til at lave tilsvarende nye views.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. august 2006 - 13:24 #2
Du kan finde informationer om 'scirpting objects in SQL Server 2005' bl.a. på følgende link:
http://weblogs.sqlteam.com/billg/archive/2005/11/22/8414.aspx
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
14. august 2006 - 13:27 #3
Jep det har jeg lavet, og nu vil den også gerne ligge dem op på serveren, men jeg får stadig en fejl når jeg eksekvere min aspx side.

Jeg for en fejl der lyder:
An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Shared Memory Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)

mvh Brian
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. august 2006 - 13:51 #4
Den fejl du viser, tyder på at der er en fejl i odbc connection. I hvilken forbindelse får du fejlen?
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
14. august 2006 - 13:58 #5
når jeg prøver at logge ind via ASP.net control'en

Jeg kan sagtens hente indhold ind fra alle siderne, men så snart jeg skal bruge den del af det, så går det galt.

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
26. november 2006 - 15:39 #6
Lukker, lorentsnv ligger du et svar ?
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
16. januar 2007 - 14:06 #7
lukket