Avatar billede valomand Nybegynder
13. august 2006 - 21:13 Der er 9 kommentarer

2xdvd brænder=blå skærm?

hej alle sammen

Jeg vil gerne sætte mine 2 dvd brændere på et kabel.
Men når jeg gør det, får jeg blå skærm når jeg tænder, lige før jeg kommer ind i windows?

Jeg kan se inde i BIOS at den godt kan finde dem begge 2, og jeg har sat jumperne at den yderste på kablet er master, den midterste slave.
De virker godt når der kun sider en på kablet
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. august 2006 - 21:23 #1
Har du ikke styr på jumperne, så sæt begge drev til CS cabel select
Avatar billede pibejas Nybegynder
13. august 2006 - 23:18 #2
Hvis du sætter jumperne rigtigt op, en som master og en som slave, så er min erfaring at det skal virke hvis du sætter masteren først på kablet og slaven i enden af kablet.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
14. august 2006 - 10:31 #3
Placering på kablet har kun noget at sige ved cable select. Ved slave/master princippet er det underordnet hvad der sidder først.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. august 2006 - 08:47 #4
: (:) :  = slave
: : (:)  = master - Det er set bagfra, højre er ind mod det brede kabel (idekablet)
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 08:50 #5
Har du mulighed for at teste dem på hvert deres kabel? Hvilken IDE kanal bruger du?
Nogle bundkort har 4 IDE kanaler. De to almindelige og to andre til div. RAID opstillinger. Flere bundkort gør underlige ting hvis man forbinder optiske drev til kanal 3 og 4 selv om controlleren er sat til at fungere som almindelig controller og ikke RAID controller.
Avatar billede valomand Nybegynder
17. august 2006 - 09:31 #6
Jeg har nu prøvet at lege med slave og master. Det virker ikke.

Jeg har ikke mulighed for at teste dem på hver deres kabel. Men det virker når jeg kun har sat en af dem til af gangen på kablet.
Avatar billede venturer Nybegynder
17. august 2006 - 11:36 #7
Har du to harddiske på det andet kabel?
Prøv én HD og ét DVD drev pr kabel.
Avatar billede valomand Nybegynder
19. august 2006 - 12:20 #8
Jeg har harddisk på en SATA kabel tror jeg det hedder.
Avatar billede venturer Nybegynder
22. august 2006 - 08:28 #9
Hvilket bundkort er der tale om?