Avatar billede jmahle Nybegynder
13. august 2006 - 19:21 Der er 7 kommentarer

Splitte parabol-kanaler ud på flere frekvenser?

Hejsa

Jeg har en parabol. Er det ikke muligt, at splitte parabol-kanalerne op på flere forskellige frekvenser på et antennekabel, så hvis man har flere fjernsyn, kan de se hver deres parabol-kanal?

Nogle hoteller gør det da, så vidt jeg ved...?

/Jacob
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2006 - 20:28 #1
det man gør i antenne foreninger er at de har et multiplexer anlæg der samler sattelit signalet og deler det ud på x antal uhf/vhf frekvenser ,anlæget er typisk af rack typen hvor der sidder x antal sat kort i der har hver sin frekvens

til privat brug er der kun x antal sat modtagerer med x antal betalings kort

ligeledes skal der bruges specielle lnb hoveder med x antal udgange
Avatar billede jmahle Nybegynder
28. august 2006 - 13:59 #2
Ok, det vil sige at det er ret dyrt eller ikke rigtigt kan lade sig gøre?

Kan du evt give et prisoverslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2006 - 14:03 #3
Avatar billede jmahle Nybegynder
29. august 2006 - 16:09 #4
Tak for svarene. Det ser ud til at blive lidt for dyrt, når det skal foregå på den måde. Skriv lige et svar, så får i nogle point.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. august 2006 - 06:26 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2006 - 13:08 #6
1 stk svar herfra

hvis du fx vil have canal digital kan du kun få deres kanaler nu med en paired modtager dvs kort og modtager er låst sammen ,en modtager til cd kan ikke bruges til viasat kort eller omvendt .hvis man vil have begge udbydere skal man have en modtager fra hvert firma .

så du skal nok sætte op hvad det egentlige behov er hjemme hos jer og vurdere jeres tv vaner for det du ønsker er meget dyrt .

www.canaldigital.dk
www.viasat.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
03. november 2006 - 01:35 #7
Lukketid?