Avatar billede lajer Nybegynder
12. august 2006 - 15:59 Der er 1 kommentar

Gemme config. Hvad er smartest?

Jeg sidder og tænker over, hvordan den bedste måde er at gemme config for en win form.

Jeg har tidligere gemt alt i en xml fil, som jeg bare lagde på disken (I "Application Data/Produkt Navn").

Jeg har også leget lidt med Settings.settings, som VS laver for en. Virker også meget fint - men her ved jeg ikke helt hvad der sker, når jeg updatere min win form? Fornyere den så alle settings med de nye default settings?

Man kunne lave et settings object, som man serializede og gemte på disken, for at bibeholde type stærke variabler og intellisense. Måske nok den fedeste løsning alt i alt - men, problemet er så, hvis jeg laver en minor opdatering, der retter bare en lille smule i settings class'en, så kan jeg ikke deserialize igen.

Skulle man i mon manuelt gemme alt i registry?

Eller en af ca. 200 andre muligheder ;)

Min win form skal publishes via ClickOnce - og det er vigtigt, at alle bruger config ting, bliver bibeholdt fra version til version.

Hvad er smartest?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2006 - 19:07 #1
Det du selv føler for er jo en smags-sag :)