Avatar billede cygnet Praktikant
12. august 2006 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Test af "Det Lille Lønsystem"

Jeg har forbindelse med mit tidligere arbejde i et bowlingcenter, været godt irreteret over det med at manuelt skal skrive timer ind.

Kort intro:
System til at stemple ind og ud, samt daglig kommunikation. Vær med til at teste det her :
http://www.1510.dk/cygcheck/

Problemer som ansat:
Svært at få en fornemmelse om chefen snyder ved sammentælling
Manglende skemaer
Besværligt at få adgang til senere

Problem som chef:
Tidskrævende at skal regne timer ud for hver enkelt medarbejder
Svært at for overblik over timeforbrug pr. dag

Derudover synes jeg også der manglede kommunikation fra morgen, til eftermiddag og til aften.
Jeg har siddet og knoklet med en løsning på dette, som jeg gerne skal have trimmet frem til den 19. august, hvor den min tidligere arbejdsplads skal tage systemet i brug.

Du kan se det her: http://www.1510.dk/cygcheck/index.asp

Der er login i to nivauer - medarbejder og chef. Og der vil stå en terminal med autologin som medarbejder på arbejdspladsen.

Udover feedback, kunne jeg godt tænke mig om I ser der er et marked for dette system.

På forhånd tak for jeres feedback.

Med venlig hilsen
Kristian Sørensen
www.cygnet.dk
Avatar billede hacked Nybegynder
12. august 2006 - 15:22 #1
Hvorfor kan man som medarbejder slette andre medarbejdere?
Hvis det var mig ville jeg oprette en generel projektoversigt(liste). Enkelte knapper med opret projekt(opgave) ect.. Eventuelt kunne tildele den enkelte medarbejder et projekt(opgave).
Jeg forstår ikke dit timesystem. Hvor opretter man en ny timeseddel? Hvis det bliver gjort under fejlstempling ville jeg nok flytte den funktionalitet til noget planlægning/timeseddel. Dit adminmodul når man er logget ind giver ikke rigtig mening. Den enkelte bruger skal vel kun kunne se oplysninger der vedrøre ham/hende.
Generelt bør du lave flere oversigter/opsummeringer.
Lønsystem kunne gøres til en del af timeseddel(oversigt).
Chefen burde kunne sætte, hvor mange medarbejdere han ønsker de pågældende dage.

Du kan eventuelt få lidt inspiration fra dette system:
http://www.timelog.dk/forside/forside.asp
Avatar billede cygnet Praktikant
03. juni 2011 - 11:04 #2
Lukker