Avatar billede itmouse Nybegynder
10. august 2006 - 17:09 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Fremkaldelse af plakater

Findes der et sted, hvor man kan få fremkaldt sine photos op i plakat størrelse? Internettet eller butik..
Gerne større... Hvis det kan lade sig gøre..

Har set mange firmaere som tilbyder fremkaldelse af 10x13 og op til 30x40, men aldrig større. Kunne godt tænke mig nogle billeder jeg selv havde taget, hængt op, samt gi' til venner og bekendte.

Kanon mange tak, håber at det findes:)
10. august 2006 - 17:14 #1
www.pixum.dk tilbyder op ril 50*75 cm for knapt 100 kroner.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
10. august 2006 - 17:25 #2
http://www.somethingblue.dk/shop/product_info.php?cPath=71&products_id=436&osCsid=6d058dd4de9c070db80448238cf5e802

Man kan ved de fleste trykkerier få lavet billeder i plakat størrelse helt op i 2 X ???  ( så langt det skal være) det er bare et spørgsmål om pris....
Avatar billede hhjensen Nybegynder
10. august 2006 - 22:33 #3
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 11:14 #4
det ville v¿re smartere at tage billedet (i bedst mulig opl¸sning) og efterbehandle det i fx Photoshop (eller lign. prog) gemme som TIFF og gå til hvilkensomhelst digitalprinter og-eller trykkeri og få det k¸rt ud på et passende papir efter eget valg.
Avatar billede itmouse Nybegynder
11. august 2006 - 17:31 #5
Tak for de mange svar/kommentar. Hvorfor lige TIFF format, mobius6?
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 17:49 #6
TIFF er et helt ukomprimeret format (som kan zippes så det fylder 1/10 om n¸dvendigt, hvis det skal med mailen)
TIFF er det format der opf¸rer sig bedst (mindst mulig farve varriation) på både PC og Mac
TIFF er det format som de fleste trykkerier er bedst bekendt med (i gamle dage leverede man ofte tryksager i TIFF (og ikke pdf som det er tilf¿ldet nu, og pdf's ICC profiler volder mange folk problemer hvis man ikke lige har helt styr på det)
TIFF virker hver gang :-) og når det i dit tilf¿lde drejer sig om et digitalt foto som du vil have printet ud er det det bedste valg :-)
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2006 - 21:06 #7
Ok, takker alle