Avatar billede janemil Nybegynder
10. august 2006 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Total - streg over og 2 under

Kan man i word (rtf fil) lave så der kommer en streg over og 2 under en værdi?
Avatar billede hcma Novice
10. august 2006 - 14:09 #1
hvis du har nogle tal i en kolonne, som så skal resultere i en sum, laver du bare understregning efter sidste tal, tæller sammen, skriver summen, marker summen, går op i menuen Formater -> Skrifttype og derinde vælger du bare understregningstype.
Avatar billede cpacan Nybegynder
10. august 2006 - 14:10 #2
Det findes mig bekendt kun i Excel
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2006 - 14:38 #3
I word kan det laves i en tabel og så bruge: Funktioner -> Rammer og skygge...
(Word 2000)
Avatar billede cpacan Nybegynder
10. august 2006 - 14:58 #4
Jeg har 2003 - der findes den ikk eunder kanter og skygge - dobbeltunderstregningen gør naturligvis - men ikke 1 over/2 under
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2006 - 15:24 #5
cpacan >> Er du helt sikker på det?

Kan du ikke klikke på enkeltlinie og så på øverste linie
Og derefter på dobbeltlinie og så på nederste linie

I Word 2000 fremkommer en firkant, hvor man kan vælge forskellige linietype til hver side i "firkanten", det lyder underligt hvis det er forringet i Word 2003
10. august 2006 - 15:32 #6
Det er fuldstændig identisk i Word 2003.

Marker den celle i en tabel eller den linie, du vil have strg hhv. over og under
Vælg Funktioner->Kanter og skygger..., fanen Kanter
I Type-feltet vælger du en enkelt-streg
Klik på knappen for "streg over" til højre i Eksempel-feltet
I Type-feltet væklger du herefter en dobbelt-streg (rul nedad)
Klik på knappen for "streg under" til højre i Eksempel-feltet
Klik OK

.... men lad være med at ændre på rækkefølgen af ovenstående - det er en af de funktioner mange har problemer med.
Avatar billede janemil Nybegynder
10. august 2006 - 16:04 #7
Ligger du svar erikjuul?
10. august 2006 - 16:05 #8
OK
Avatar billede vejmand Juniormester
11. august 2006 - 07:07 #9
Okay, kunne heller ikke forstå hvis den funktion var bortgået i 2003 udgaven.  :-)