Avatar billede dragnor Juniormester
10. august 2006 - 11:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med tabControl

Hej alle eksperter.

Jeg sidder og arbejder i microsoft visual studio 2005. Jeg skal lave nogle tabs som fra visual studios side sidder i toppen som standard. men jeg vil gerne have dem til at sidde i venstre side. Problemet er at teksten på knapperne står lodret og ikke vandret, hvordan ændre man det?

Mvh Dragnor
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 11:32 #1
Under sin Tabpage->Font er der noget der hedder GDIverticalFont, måske det var noget?
Avatar billede dragnor Juniormester
10. august 2006 - 11:49 #2
hmm...det laver kun fonten inde under tabcontrolen verticalt eller vandret men det er navnet på taben der skal laves vandret...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 11:54 #3
kan sq ikke rigtig finde nogen steder man kan lave det :(
Avatar billede dragnor Juniormester
10. august 2006 - 11:57 #4
nej det er super dårligt, hvad svært kan det være? Ved du eller nogen andre så om man kan ligge et billede ind på en tab som dækker den hele lige som en knap? Så kunne man løse det på den måde...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 12:12 #5
Kan man godt, prøvede det lige. dog ikke helt nemt liiiige at få til at passe. Bare lav en picturebox med et billede i og gør så den dækker den tabpagetext.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 12:16 #6
http://img138.imageshack.us/my.php?image=tabqu7.jpg

så kan man jo bare lave koden til at skifte tab i onclick på picturebox
Avatar billede mrbonus Novice
10. august 2006 - 12:24 #7
me.TabControl1.Alignment = Windows.Forms.TabAlignment.Left
Avatar billede dragnor Juniormester
10. august 2006 - 12:29 #8
Har fundet ud af at det er et generelt problem på nettet og det er supersvært eftersom man er nødsaget til sevl at kode sin egen tabcontrol for at kunne lave det.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 12:46 #9
mrbonus det er jo bare at aligne tabcontrolen, det er der ikke nogen ben i, problemet var at lave teksten på selve tabben vandret istedet for lodret, når den netop står til left
Avatar billede dragnor Juniormester
10. august 2006 - 12:51 #10
Ja og det er vist ikke noget man bare lige gør, men hvis du finder ud af det vil jeg utrolig gerne vide det.
Avatar billede mrbonus Novice
10. august 2006 - 18:28 #11
Ja, jeg så det godt da jeg læste spørgsmålet igennem igen, men da var der svaret på posten, så gad jeg ikke gøre mere ved det
Avatar billede dragnor Juniormester
11. august 2006 - 08:35 #12
Det er bare helt iorden
Avatar billede dragnor Juniormester
02. november 2006 - 13:07 #13
Stadigvæk ingen forslag som kan bruges så jeg trækker mit spørgsmål tilbage